Stavba vypukne v polovině dubna. Začne se bouráním stánků a výpravní budovy. Celá oprava spolkne 144 milionů korun.

Přerovský magistrát v těchto dnech dolaďuje detaily náročného projektu. Stavba bude rozdělena na dvě etapy a dotkne se nejen cestujících, kteří jsou odkázáni na autobusové spoje, ale i projíždějících řidičů.

Už prvního dubna budou totiž umístěny v ulicích Tovární a Nádražní značky se zákazem zastavení, které začnou platit od 7. dubna.

Rekonstrukce přerovského autobusového nádraží patří k největším letošním investicim města.

„V celé lokalitě u autobusového nádraží – tedy v ulicích Nádražní, Denisova, Tovární a části Husovy ulice bude omezena rychlost pro automobily na 30 kilometrů v hodině,“ přiblížila změny Jana Císařová z odboru rozvoje přerovského magistrátu. První etapa stavby bude spuštěna 15. dubna, a to přesně v 11 hodin.

První zbourají nástupiště

Během stavebních úprav se začne postupně měnit vzhled prostoru před nádražím. Jako první bude ubourána část nástupišť, která jsou blíže k výpravní budově autobusového nádraží. Nástupiště se tak zkrátí o polovinu.

„Zároveň se zdemolují stánky a výpravní budova u nádraží,“ upřesnila Císařová.

Protože tím bude srovnán se zemí objekt, kde je nyní informační kancelář pro pasažéry, přemístí se tyto služby jinam.

„Informační kancelář se přemístí do nově zbudované provizorní buňky, která bude umístěna nalevo od vchodu vlakového nádraží,“ upřesnila Císařová.

Oprava autobusového nádraží přijde na 135 milionů korun a s pracemi se začne v dubnu.
Oprava autobusového nádraží přijde na 135 milionů korun a s pracemi se začne v dubnu.

Přemístí autobusové zastávky

Podle Zdeňka Dostála z odboru rozvoje města zatím není jasné, kam se přesně přemístí zastávky z autobusového nádraží. Ve hře je totiž několik variant – počítá se s ulicí Denisovou, Tovární, Nádražní a Husovou.

„Cestující, kteří budou přesedat z vlaku na autobus, budou však včas informováni o změnách prostřednictvím informačních tabulí,“ řekl Dostál. Některé autobusové zastávky zůstanou v první etapě stavby dál zachovány.

„Asi třetina zastávek bude normálně dál sloužit,“ podotkl.