S podobou mostu, jený díky tvaru připomíná plavající parybu dostal přezdívku Rejnok, jsou spokojení památkáři, Povodí Moravy a schválil ji i Drážní úřad.

„Celá stavba má již potřebná povolení. V současné době jsme zahájili práce na dokumentaci pro provedení stavby a výběru zhotovitele. Dokumentace bude hotová v březnu příštího roku a následně podáme žádost o finanční dotaci na realizaci. Poté budě vypsáno výběrové řízení na zhotovitele," potvrdila mluvčí Povodí Moravy Gabriela Tomíčková.

Aby zůstala Masarykova třída během výstavby alespoň částečně průjezdná, bude se most bourat po částech. Zatímco se na jedné straně bude pracovat, druhá bude sloužit dopravě.

S tím počítá i návrh renomovaného architekta Antonína Nováka, podle něhož most vznikne.

„Středem vede velký oblouk, který končí asi ve dvou třetinách mostu. Na něj navazuje ještě další menší oblouk s pozvolným koncem. Aby byl zachován provoz vždy na jedné straně vozovky, budou uprostřed dva stejné oblouky vedle sebe," popsal podobu mostu náměstek primátora Aleš Jakubec.

Většinu zaplatí ministerstvo

Stavba olomouckého Rejnoka je součástí plánovaných protipovodňových úprav.

První podobu mostu projektovalo Povodí Moravy, návrh však u odborníků i veřejnosti narazil. Město si poté vyžádalo přepracování návrhu.

Na financování úprav se budou podílet ministerstvo zemědělství, město i kraj.

„Celková investice se pohybuje kolem jedné miliardy korun. To by byla pro město obrovská finanční zátěž. Proto jsme se s ministrem zemědělství Marianem Jurečkou domluvili, že město zaplatí sto milionů a kraj padesát milionů. Zbytek financí půjde z ministerstva zemědělství, pod něhož Povodí Moravy spadá," vysvětlil Aleš Jakubec.