„Setkání se zúčastní na šedesát historických motorových vozidel. Polovinu tvoří automobily vyrobené před rokem 1945, přičemž nejstarší je americký Chevrolet z roku 1916. Nechybí ale ani domácí představitelé předválečného automobilového průmyslu jako Aero, Praga, Tatra, Škoda, Walter, Wikov a Zbrojovka Brno" uvedl Jiří Kohlíček, tajemník Středomoravského Klub Automobilistů a Motocyklistů v Olomouci.

Druhou třicítku tvoří motocykly, které jsou omezené rokem 1964. I tady převažují domácí značky v čele s Jawou a ČZ. K vidění budou samozřejmě i cizozemské stroje Ariel, BSA, BMW, NSU, Peugeot a další. Nejstarším je tentokrát ale československý motocykl Breitfield-Daněk 500 BD vyrobený v roce 1927.

Trasa II. Svatokopeckého okruhu

Dopoledne u orloje, odpoledne na fortu 

„Příznivci auto i moto veteránů se potkají v devět hodin na Horním náměstí v Olomouci v prostoru proti podloubí olomoucké radnice, kde budou auta do desáté hodiny vystavená. Pak té se historické skvosty na čtyřech a dvou kolech vydají v koloně k Veteran Areně v Olomouci na Sladovní ulici," pokračoval Kohlíček.

Vystavené tam budou asi do 11 hodin. Odsud už pak budou odjíždět po jednom na spanilou jízdu po historických závodních tratích v okolí Olomouce.

Trasa Svatokopeckého okruhu povede z Olomouce přes Samotišky, do Droždína, Bukovan, na Šternberk a Lipinu, dále pak přes Lužice, Liboš, Štěpánov, Střeň a Náklo do Křelova-Břuchotína.

„Cíl akce je v nově zrekonstruované pevnosti FORT XX v Křelově, kde jsou první účastníci očekáváni zhruba ve 14. 30 hod. Na 17 hodin je pak naplánováno předání cen. Při něm se také vzpomene na nedávno zesnulého motoristického historika Jana Lahnera, který se výraznou měrou zasloužil o uspořádání této akce," dodal Jiří Kohlíček.