Tři eskalátory pod tabulemi s odjezdy vlaků se rozjely ve středu. Jeden sveze cestující k vlakům, dva do haly.

Bez zavřeného schodiště se lidé museli obejít zhruba půl roku, kdy využívali takzvaný nový podchod.

„Když se chodilo z vestibulu spojkou do nového podchodu, bylo to pro mě komplikované. Nikdy jsem se pořádně nezorientovala v tabulích, pro cestující to byl problém. Teď to zase bude přehlednější," pochvalovala si Miroslava Brázdová.

Že klasické schody nahradily ty pohyblivé, přivítala. „Schodiště mi vůbec nechybí, ráda se povozím," dodala žena.

Původně měl být podchod nepřístupný až do května, nakonec se ale povedlo jeho zpřístupnění urychlit.

„Na základě požadavků dopravy jsme provizorně otevřeli vstup z hlavní budovy a pustili jsme cestující do starého zrekonstruovaného podchodu," řekl Jan Travěnec, náměstek ředitele olomoucké Stavební správy východ Správy železniční dopravní cesty.

V mimořádných případech, kdy eskalátory v hlavní budově nepojedou, po nich budou cestující chodit jako po schodech.

Zrekonstruovaný podchod k nástupištím na olomouckém hlavním nádraží

Schodiště mezi vestibulem nádraží a podchodem nahradily eskalátory. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč 

Jezdící schody i k nástupištím

V podchodu zůstávají schody k vlakům nadále na levé straně. Napravo se budou postupně rozjíždět eskalátory k nástupištím 2, 3 a 4. Páté zůstane bez nich.

Po zprovoznění přístupu k nástupištím uzavřeli stavaři spojnici, která vede mezi starým a novým podchodem.

„Zavřená bude maximálně dva měsíce, je potřeba dodělat některé věci. Například všude jsou tam teď na zdech pověšené kabely," uvedl Jan Travěnec.

Dělníci také upravují první perón.

„Práce jsou posunuté o dva měsíce, protože bylo nutné zabezpečit základy výpravní budovy. Problémem bylo mnoho podzemní vody," vysvětlil náměstek.

Zrekonstruovaný podchod k nástupištím na olomouckém hlavním nádraží

Zrekonstruovaný podchod k nástupištím na olomouckém hlavním nádraží. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Podjezd v Pavlovičkách otevře, myší díra zavře

Z dalších omezení, která s téměř dvoumiliardovou rekonstrukcí železniční stanice Olomouc souvisí, se života ve městě dotkla oprava podjezdu v Pavlovičkách. Potrvá do poloviny června.

„Až otevře, zavře se takzvaná myší díra. Celé to končí v srpnu 2016. Ale právě kvůli posunu prvního nástupiště o dva měsíce teď firma počítá nový harmonogram," doplnil k termínu.

Nový podchod spojující prostranství před krajským úřadem a Hodolany větší zásahy nečekají.

Ostudný podchod k vlakům na olomouckém hlavním nádraží

Vzpomínka: takto vypadal nádražní podchod před opravou.