Program ANO zveřejní koncem týdne, zásadní body však předseda oblastní organizace v Olomouci Milan Feranec představil už na úterní tiskové konferenci k zahájení kampaně.

„Dluh Olomouce je na úrovni dvou miliard, což je jeden rozpočet. Kdyby tedy město nic neutrácelo, má splaceno, což ale není možné, protože pětaosmdesát procent jsou mandatorní výdaje, tedy mzdy, školství, veřejná doprava a tak dále," řekl Milan Feranec.

Jedním z pilířů kampaně je proto radnice jako dobrý hospodář.

„Jsme skutečné přesvědčeni, že město se dá řídit jako firma," zmínil oblastní předseda a uvedl aquapark jako příklad dlouhodobých smluv, které budou Olomouc tížit. V případě úspěchu ve volbách bude ANO smlouvy a objednávky města zveřejňovat. Plánuje také posílit pravomoci komisí městských částí, zvýšit bezpečnost nebo řešit problém s nedostatkem parkovacích míst.

V otázce dlouho diskutované východní tangenty, která by odvedla auta jedoucí na Šternberk z města, by hnutí prosazovalo aktivnější přístup ke spolupráci města a Ředitelství silnic a dálnic.

„Stav přípravy stavby není takový, abychom mohli začít letos nebo příští rok," sdělil Feranec.

Stejně zásadní je podle něj partnerství města a podnikatelů, aby Olomouc mohla být lídrem regionu a to i při získávání evropských dotací.

Na kandidátce 19 členů hnutí

Na pětačtyřicetičlenné kandidátce má hnutí ANO devatenáct členů, zbytek tvoří lidé bez politické příslušnosti. Peníze na předvolební akce půjdou i z jejich kapes.

„Jeden z mýtů je, kolik může ANO vynaložit na kampaň. Není to pravda. Komunální kampaň si hradí kandidátky samy. Máme tolik peněz, kolik si seženeme z příspěvků, z darů kandidátů a od podporovatelů," uvedl Milan Feranec.

Jádrem kampaně proto bude kontakt s voliči. Začít chce v sobotu v jezdeckém areálu na Lazcích v Olomouci, kde pořádá Den s ANO.

Volby do obecních zastupitelstev se budou konat 10. a 11. října.