Ve srovnání s ostatními fakultami se totiž olomoucká škola podílí na celostátní tvorbě vědy 0,278 procenty, což je oproti roku 2007, kdy činil pouhých 0,045 procenta, velký posun.

„V loňském roce jsme mezi pedagogickými fakultami byli první a v rámci Univerzity Palackého se nám podařilo posunout na třetí místo a velmi si toho považuji. Na naši školu se vždycky nahlíželo, že je to fakulta, která připravuje učitele a má učit. Teď se nám ale podařilo pracovníky fakulty povzbudit, že pedagogická fakulta má výzkumný potenciál. Je to pro nás známka ohodnocení kvality ve výzkumu,“ reagovala děkanka pedagogické fakulty Libuše Ludíková.

Oblast výzkumu školy je velmi široká, vede od biologie, historie až po oblasti pedagogických věd. Například výzkum speciální pedagogiky řeší, jaký je dopad integrace postižených dětí do škol.

„Stát sice vyhlásil a zákonem uzákonil integraci, ale doposud se v České republice vůbec nezkoumalo, s jakým výstupem děti ze škol odchází, jaký je jejich potenciál a zda jsou konkurence schopni. Nikdo se neptal budoucích zaměstnavatelů, co od nich očekávají,“ vysvětlila děkanka s tím, že pracovníci fakulty se ve svém bádání zaměřují i na oblast filozofie, historie nebo hudebního umění.

Škole se díky úspěšným evropským projektům daří zvyšovat i počet zahraničních pracovníků.

„Například kolega Jiří Langer skončil doktorské studium, uspěl u grantové agentury a teď spolupracuje na projektu Taktilní znakový jazyk s kolegy ze Spojených států. Myslím si, že u tak mladého pracovníka je úspěch,“doplnila děkanka Ludíková.