Stávajících 32 tisíc metrů čtverečních se rozšíří o dalších 5500.

Začít stavět se má letos na jaře, hotovo má být v polovině roku 2014.

Vedení Olympie se neobává konkurence vznikající Galerie Šantovka, která se má otevřít na okraji centra města už letos na podzim.

Stejně tak nemá strach o dostatečný příliv zákazníků samotná obchodní galerie. Olomoucký trh je však podle obchodníků již přesycený.

V současnosti najdou příchozí v centru Olympia na sedmdesát obchodů, téměř desítku kaváren, restaurací a občerstvení, nechybějí ani služby, jako je například pošta, čistírna, kadeřnictví, lékárna, cestovní kancelář a samozřejmostí je zde hypermarket.

„Nabídka je už teď velmi slušná, ale vždycky se dá něco přidat. Uvítal bych nějaké specializované prodejny, například pro motoristy a motocyklisty, ty potřebují větší prostory. Místo na to tady je," řekl Michal Zlámal.

Naopak Markéta Fialová kroutí hlavou nad další zástavbou a nárůstem obchodů.

„Proboha proč? Vždyť je tu už dost obchodů, a to nejen v Olympii. Raději bych přivítala, kdyby nabídli něco víc než jen prodejní plochy, třeba velký bowling nebo dráhu pro kolečkové brusle," poznamenala mladá žena přímo v obchodním centru.

Prácovní místa pro dalších šedesát lidí

Obchodní centrum Olympia u OlomouceVedení Olympie prozatím neposkytlo příliš konkrétní informace o tom, o jaký sortiment se jeho nabídka v budoucnu rozšíří.

„V obchodech zaměřených především na zábavu a služby nabídneme nově práci více než šedesáti zaměstnancům. Potřebné stavební povolení jsme získali v listopadu loňského roku, a tak již jarnímu začátku stavby nic nestojí v cestě," sdělila ředitelka centra Ivana Kočí.

O přístavbě dalších obchodů uvažovali už v roce 2010.

„Kvůli hospodářské krizi jsme se ale nakonec rozhodli je odložit. V poslední době však vnímáme rostoucí zájem o dostavbu nejen ze strany investora, ale především zákazníků. Přišel tak podle nás ideální čas pro její realizaci a tím i posílení pozice našeho centra jako jedničky na střední Moravě," uvedla Ivana Kočí.

Údaje o návštěvnosti a také tržbách však prý není oprávněná zveřejnit.

Šantovka: Budeme dominantní v celém kraji

Nákupním centrům na periferii města začne od podzimu letošního roku konkurovat nová Galerie Šantovka. Strach z ní ale vedení Olympie nemá.

„Je pravda, že trh není nafukovací a lidé mají spíše hlouběji do kapes. Nicméně naše rozšíření poskytne větší nabídku stávajícím zákazníkům a také lidem, kteří doposud jezdili nakupovat do vzdálenějších větších měst. Jedná se tedy o posílení, které nemůže nijak ohrozit ještě nedokončený projekt nové obchodní galerie, který si své postavení bude muset teprve na trhu získat," poznamenala ředitelka Ivana Kočí.

Obchodní centrum Olympia u OlomouceAni zástupci Šantovky se ale o budoucnost nebojí.

„Vzhledem k umístění Galerie Šantovka v samotném centru města nemáme žádné obavy z rozšiřování OC Olympie, která je za městem. I kdyby bylo zamýšlené rozšíření prodejních ploch Olympie na úkor parkování skutečně realizováno, o čemž nakonec stejně rozhodne až zájem či nezájem nájemců o takové plochy, zůstane Galerie Šantovka jednoznačně největším a dominujícím obchodně-zábavním centrem v celém kraji. Kromě jedinečného moderního designu bude i nadále nabízet nejširší škálu obchodů a služeb, zábavy a trávení volného času," prohlásil Juraj Aláč, mluvčí projektu.

Olomouc má naprůměrný počet obchoďáků na hlavu

Rostislav Veselý z realitní poradenské společnosti Cushman & Wakefield, která se dlouhodobě věnuje trhu s komerčními prostory, konstatoval, že na tisíc obyvatel Olomouce loni připadalo 1009 metrů čtverečních moderních maloobchodních ploch.

Po loňském otevření přestavěného Prioru do Galerie Moritz se toto číslo zvýšilo zhruba na 1100 metrů čtverečních.

Republikový průměr je 882 metrů na tisíc obyvatel. V případě Olomouce tak už lze mluvit o nasyceném trhu.

Vše k tématu STAVBA ŠANTOVKY zde