Červenobílé logo Olomouce, které porota vybrala v soutěži vloni v květnu, lze již od podzimu vídat na různých pozvánkách, plakátech a informačních materiálech magistrátu.

„Letos postupně proběhne obměna vizitek pracovníků magistrátu a hlavičkových papírů, v novém stylu již budou tištěny i připravované propagační materiály pro turisty,“ informoval náměstek primátora Jan Holpuch (ODS).

Nový vizuální styl města z dílny pražského grafika Jana Koláře bude ještě do léta vidět na chystané proměně turistického portálu města.

„Inovace se ale nebude týkat jen grafiky webu, změní ses truktura, lepší bude i provázanost publikovaných informací, přibudou mapové aplikace a web by měl být celkově více interaktivní,“ naznačil primátorův náměstek.

V nové podobě by měl podle něj turistický web sloužit potencionálním návštěvníkům města ještě do začátku letošní sezony.

Změny se dočká i radniční portál

Proměna pak čeká i hlavní internetový portál radnice na adrese www.olomouc.eu.

„Připravujeme zásadní rekonstrukci i centrálních stránek, která se dotkne nejen jejich podoby, ale v prvé řadě i prezentovaného obsahu. Je to ale věc, která zabere určitý čas. Odhaduji, že zhruba do roka by se Olomouc mohla těšit na zcela nový městský web,“ předeslal náměstek.

Směrovky a cedule: do léta a v novém

Nový vizuální styl by se měl promítnout i do chystaného orientačního a informačního systému. Ten zahrnuje jak hustou síť ukazatelů k památkám, turistickým cílům a důležitým institucím, tak například i uvítací tabule na příjezdu do města či pouliční infoboxy s mapou centra.

Defintivní podoba turistických směrovek se podle Holpucha stále ještě dolaďuje. Ve městě by se celý systém měl po letech odkladů instalovat do letošních prázdnin.

Radnice chystá v nové grafice i propagační a dárkové předměty. Nové logo se tak objeví nejen na tričkách, propiskách, taškách, ale například i na frisbee talířích.

Nový vizuální styl města vybrala vloni na jaře mezi více než dvěma stovkami došlých návrhů třináctičlenná hodnotící komise složená z odborníků na design a výtvarnou kulturu, radních a zástupců magistrátu.

Zvítězil návrh Jana Koláře z Kolargrafik/studia Praha, který pracuje s motivem šachovnice, odkazující na heraldický znak města i motivy objevující se v olomoucké architektuře.

VÍCE: Olomouc má nové logo: červenobílou šachovnici