Z devíti tisíc hlasů získala Olomouc nejvíc, dvaadvacet procent. Druhý se umístil Český Krumlov a třetí Hřensko v Českém Švýcarsku. Tato místa se tak zařadí po bok stovky metropolitních destinací po celém světě, které už v mapách Google jsou.

Během léta nasnímají kamery na autech či tříkolkách všechny lokality ve městě a společnost je umístí do svých virtuálních map. Lidé na celém světě si tak budou moci Olomouc prohlédnout na webu a podle toho se rozhodnout, zda ji navštíví nebo ne. Jediným dalším místem v Česku, o němž však nebylo pochyb, že se do projektu dostane, je Praha.

„Výsledky hlasování mě mile překvapily. Je vidět, že Češi mají vztah ke krásným historickým městům, kterými Český Krumlov spolu s Olomoucí dozajista jsou. Nelze opomenout úžasné okolí Hřenska plné přírodních krás. Věřím, že tato místa virtuálně nadchnou domácí i zahraniční turisty a nalákají je k návštěvě těchto míst ve skutečnosti,“ podotkl Pavel Kosař, ředitel agentury CzechTourism.

Vedení radnice doufá, že možnost virtuální procházky Olomoucí přiláká do města více turistů. „Jsme velice rádi, že naše město v anketě uspělo a lidé si ji budou moci prohlédnout na internetu. Věříme, že nezůstane jen u toho a turisté přijedou obdivovat památky a zajímavosti osobně,“ řekl Martin Hála, tiskový mluvčí radnice.

To víceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura je skeptičtější.

„Nejdříve musí město vytvořit kvalitní zázemí pro turisty a pak je bude mít na co lákat. Je sice perfektní, že se Olomouc dostane do map, ale extra jí to nepomůže. Je to spíše taková perlička. Když to shrnu, tak máte zázemí nula, perlička jedna. Jednoduchou násobilkou dojdeme opět k číslu nula. Tudíž město musí začít úplně z jiného konce,“ míní Okamura.

Kamery systému Street View umístěné na tříkolkách, které zaznamenávají dění v ulicích i u památek, se dostanou do pěších zón i zákazů vjezdů. Umožní tak zdokumentovat historická centra.

Firma je zprovoznila loni jako součást svých mapových služeb a nyní zahrnuje přes sto metropolitních oblastí v devíti zemích světa. Aplikace je dostupná přes Google Maps a Google Earth a umožňuje virtuální procházku ulicemi s 360stupňovým výhledem.

Projekt vznikl ve spolupráci agentury Czech Tourism a společnosti Google.