Velká výluka mezi Olomoucí a Šternberkem začne v úterý 3. března a potrvá až do 12. prosince.

Už před tím, v neděli 1. a v pondělí 2. února, ale budou muset přesedat na autobusy cestující v celém úseku Olomouc hl. n. - Uničov.

Informace o výluce Olomouc-Uničov 1. - 2. března ZDE

Po dobu nepřetržité výluky, od 3. března do 12. prosince, nahradí České dráhy všechny vlaky v úseku Olomouc hl.n. - Šternberk autobusy.

Ta bude jezdit podle výlukového jízdního řádu čtyřiadvacet hodin - od 10. ledna museli cestující autobusem pouze přes den, v době od 8 do 18 hodin.

„Informace k výlukám najdou cestující na našich stránkách. Případné dotazy zodpoví i operátoři zákaznické linky 221 111 122,“ sdělila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Informace o výluce Olomouc - Šternberk 3. března - 12. prosince ZDE

Přestavba nádraží v Bohuňovicích

Regionální železnice mezi Olomoucí a Uničovem bude první v České republice, kde vlaky pojedou až 160 kilometrovou rychlostí. Hotovo bude v roce 2021 a stát to bude celkově 3,9 miliardy korun.

Během uplynulých měsíců se v rámci modernizace regionální železnice č. 290 Olomouc - Šumperk pracovalo zejména na rekonstrukci stanice Uničov a úseku Újezd u Uničova – Uničov.

„Na počátku letošního roku začaly v rámci denních výluk betonáže patek pro trolejové vedení, ve stanici Uničov se pak osazovaly sloupy pro toto vedení,“ popisovala mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

V příštích týdnech podle Správy železnic začnou práce na železničním spodku a svršku mezi Olomoucí a Bohuňovicemi.

„Samotná stanice Bohuňovice projde zásadní přestavbou včetně dvou nových nástupišť o délce 110 metrů,“ sdělila mluvčí.

Práce na modernizaci tratě budou pokračovat i v úseku Bohuňovice – Šternberk.

„Vedle samotných kolejí se opraví i mostní objekty a propustky. Na zastávce Štarnov se odstraní stávající nástupiště a zřídí nové dlouhé 90 metrů. Během letošního roku také začne modernizace stanice Šternberk,“ popisovala mluvčí Správy železnic.

Největší investice na železnici v Olomouckém kraji v posledních letech si vyžádá 3,9 miliardy korun. Zatímco práce provedené v minulém roce byly v objemu 230 milionů korun, v letošním roce počítá Správa železnic s částkou kolem 1,8 miliardy korun.

Opravy celého úseku mezi Olomoucí a Uničovem skončí v roce 2021.