Vedení města vyjednávalo prostřednictvím pracovních skupin o podpoře hokeje v Olomouci a provozu zimního stadionu déle než rok.

Smlouvy zastupitelům předkládala náměstkyně Markéta Záleská. Pro informaci dostali rovněž smlouvy, které jsou v kompetenci městské rady.

„Je to proto, že jde o provázaný balík a vše v něm spolu souvisí. Připojili jsme rovněž vyjádření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který tento postup prověřil,“ sdělila Markéta Záleská.

Smlouvy jsou čtyři, obsahují záležitosti týkající se provozu zimního stadionu, dotací, závazků klubu vůči městu a také reklamy.

Spolumajitel HC Olomouc a trenér A mužstva Jan Tomajko partnerství s městem ocenil.

„Jsme rádi, že byla vůle řešit situaci souborem smluv. Obě strany udělaly maximum. Vrcholový sport bez podpory města nemůže existovat. Věřím, že to budeme Olomouci vracet a dělat jí dobrou reklamu,“ řekl Jan Tomajko.

Horký brambor

HC má vůči městu z minulosti závazky. Dluží například za nájem haly, pozemků a zařízení.

Ve smlouvě o narovnání se klub zavázal uhradit městu dlužných 3,9 milionu korun v postupných splátkách. Nově bude hokejový klub platit každý rok jeden milion korun jako nájemné za velkou halu s příslušenstvím. Malá hala je ze smlouvy vyňata, povinností je i pětinová multifunkčnost pro jiné typy sportovních aktivit.

Město jako majitel stadionu bude platit náklady spojené s provozem až do výše 15 milionů korun ročně.

Olomouc uzavřela s HC smlouvu o marketingové spolupráci v hodnotě 9 milionů korun ročně.

„Reklamní plnění poskytnuté hokejisty má přitom větší hodnotu. Peníze nejsou jen za loga na dresech a mantinelech, ale i za vysílání reklamních spotů v případě televizních přenosů a další mediální plnění,“ vysvětlil mluvčí města Pavel Konečný.

Na smlouvách a narovnání vztahů mezi městem a HC Olomouc pracovala řada externích odborníků a právníků. Smlouvy platí do konce hokejové sezony 2024/25.

„Hokej se v Olomouci řeší deset let a byl jako horký brambor. Snažili jsme se řešit všechny problémy komplexně a nastavit fungování celého systému,“ informovala náměstkyně Markéta Záleská.

Na extraligová utkání olomouckého klubu chodí v průměru pět tisíc lidí, mládežnický hokej přiláká na tři stovky diváků.