Na štěrkové lože nové tramvajové tratě byly loni v létě položeny speciální rohože z různých recyklovaných materiálů. „Využívají se například pneumatiky nebo koberečky, sedačky i filtry z vozidel a také odstřižky textilních materiálů, které vznikají při výrobě nových automobilů,“ vysvětlil již dříve ředitel společnosti Brens Europe Jan Eisenreich.

Uvedené materiály se slisují s pryžovým recyklátem do bloků. Tlumí hluk, snadno nasáknou a udrží dešťovou vodu, a tak je možné v nich pěstovat například nenáročné rozchodníky.

První den provozu nové tramvajové trati přes Nové Sady, úterý 1. listopadu 2022
VIDEO: Tramvaje přes Nové Sady už vozí cestující, takto se tam jezdí

Olomoucké rozchodníkové koberce na Nových Sadech fungují jako pohlcovač hluku i srážkové vody, pokrývají zhruba pětinu z celkové rozlohy nové tramvajové trati. V těchto dnech vykvétají drobnými žlutými a bílými, později také fialovými květy.

„Zelené tramvajové tratě jsou nyní celosvětovým fenoménem a mnohé metropole se vydávají právě tímto směrem,“ dodal Jan Eisenreich s tím, že kromě Olomouce byly už v roce 2017 koberce z barevných rozchodníků položeny také na tramvajové trati v Ostravě–Karolině, která je extrémně zatížena tramvajovou dopravou a vystavena intenzivnímu slunečnímu záření.