Radnice přitom obdobnou soutěž vypsala už před třemi lety – tehdy zvítězilo logo s heslem: Olomouc, město dobré nálady.
„Současné logo a prezentace Olomouce jako města dobré nálady považujeme za ne zcela odpovídající. Tato forma propagace byla zvolená zejména pro podporu cestovního ruchu, naším současným záměrem je však vizuálně sjednotit všechny formy prezentace,“ odůvodnil záměry radnice její tiskový mluvčí Ivan Rašťák.
Podoba nového grafického symbolu by měla být známá už letos na jaře. Město jej bude používat společně s historickým heraldickým znakem.
Radnice vypsala veřejnou soutěž loni na podzim. Přihlásilo se do ní 134 autorů a designérských studií.
Všechny předložené návrhy posoudí odborná komise, která by měla už ve čtvrtek rozhodnout o pěti motivech postupujících do druhého kola. Koncem dubna pak komise slavnostně vyhlásí jméno vítěze.
„Všem pěti soutěžícím, kteří postoupí do druhého kola uhradíme skicovné ve výši dvaceti tisíc korun,“ řekl člen odborné komise, radní Jan Holpuch (ODS).
„Vítěz obdrží odměnu padesát tisíc korun a zároveň s ním město Olomouc uzavře smlouvu ve výši tří set tisíc na vytvoření finálního grafického manuálu,“ uvedl Holpuch.
Více k tématu nového loga města najdete v úterním tištěném vydání Olomouckého deníku.
Co si o hledání nového loga města myslíte vy? Můžet dát svůj hlas v anketě v pravém sloupci na této straně, nebo svůj názor připojte v diskuzi pod článkem.
Externí odkaz:
Propozice soutěže na nové logo na oficiálním webu města
Matej Slávik