Navzdory tomu, že se stejnou žádostí neuspěli už v loňském roce, shodli se radní i zastupitelé Olomouce na tom, že s ministrem zkusí znovu vyjednávat.

„Představa je taková, že by proběhlo jednání na úrovni ministra dopravy Daniela Ťoka a primátora Antonína Staňka," vysvětlila mluvčí magistrátu Radka Štedrá s tím, že na tomto postupu se představitelé města dohodli začátkem tohoto týdne.

O odvedení kamionové dopravy z centra Olomouce a zařazení části dálnice D35 na seznam úseků nepodléhajících zpoplatnění se radnice snaží dlouhodobě.

„Poslední dopis byl na ministerstvo dopravy odeslán loni v červnu a zamítavá odpověď náměstka ministra přišla o měsíc později. Zejména se v ní konstatuje, že důvodem nesouhlasu je dlouhodobé prosazování koncepce rušení výjimek. S tímto stanoviskem se však nemůžeme ztotožnit," konstatovala mluvčí radnice.

Dálnice D35 jako obchvat OlomouceZdroj: DENÍK

Na druhý konec města bez semaforů

Bezplatná jízda po obchvatu by měla pozitivní vliv na frekvenci nákladní dopravy v centru města a uvítali by ji samozřejmě i olomoučtí řidiči.

„Rozhodně by to byl přínos. Pokud člověk nechce jet přes město, kde ho zdržuje jedna světelná křižovatka za druhou, musí na obchvat, kde se bez dálniční známky neobejde. Vůči olomouckým řidičům nebo lidem, kteří těch pár kilometrů musí dojíždět, je to sprosté," posteskl si Jiří Bureš z Olomouce.

Variantu, podle níž by bylo možné užívat část D35 bez dálniční známky či mýtných bran, projednávali v květnu olomoučtí politici s premiérem Bohuslavem Sobotkou.

Ten jim sice přislíbil podporu, rozhodující je však verdikt ministerstva dopravy.