„Dalším cílem naší obchodní strategie jsou země, které byly přijaty do Evropské unie v letošním roce, tedy Rumunsko a Bulharsko,“ potvrdil obchodní ředitel společnosti Olma Jan Vařeka. „Lidé tam budou chtít obohatit svou životní úroveň o mlékárenské výrobky, které jsou v Evropě standardní. A to je další šance pro evropské mlékaře,“ pokračoval ředitel.

Firmě se daří dobře například v Maďarsku. „Posledních statistiky, které máme od firem sledujících tamní trh, říkají, že jsme někde na šestém až sedmém místě a dělíme se o pozice s firmami, které v Evropě něco znamenají. Je tak potěšitelné, že si Maďaři našli cestu k našim výrobkům,“ uvedl Vařeka.

Na českém trhu si Olma udržuje pozici druhého největšího výrobce. Obrat olomoucké akciové společnosti činil v prvním pololetí letošního roku 2,2 miliardy korun, což je ve srovnání se stejným obdobím loni o 192,7 milionu více. Hospodaření společnosti se tak vrátilo do zisku, který podle předběžných výsledků dosáhl v prvním pololetí 10,5 milionu korun.