Dopravní podnik města Olomouce za stavbu odstavné haly pro téměř desítku souprav zaplatí 279 milionů korun, zhruba o 11 milionů korun méně, než byla odhadovaná cena.

Vítězství OHL ŽS vyplývá z registru smluv. Podle písemné zprávy zadavatele podaly nabídku ještě Hroší stavby Morava a TSS Grade. Ke stavbě dojde více než deset let po schválení záměru projektu, potrvá rok a půl.

Areál odstavného kolejiště bude sloužit jednak pro odstavování tramvají v době mimo špičku, jednak pro kontrolní a drobnou servisní činnost.

Areál je v blízkosti olomouckého hlavního nádraží v těsném sousedství tramvajové smyčky Fibichova. Napojení na stávající tramvajovou trať bude provedeno vložením dvou výhybek v blízkosti smyčky Fibichova. Do nového areálu bude umožněn přímý vjezd tramvají ve směru od hlavního nádraží i ve směru od Hodolan.

V hale o délce 105 metrů budou tři odstavné koleje, na kterých bude možno odstavit až 9 dvouvozových tramvajových souprav.

Dále bude v areálu odstavu vybudován objekt výpravny tramvají, kde bude umístěno zázemí pro řidiče tramvají, a také pracoviště dispečera a technologická místnost se zabezpečovacím zařízením, které bude zajišťovat bezpečný provoz tramvají při příjezdu a odjezdu z areálu.

V Olomouci projekt odstavu schvalovali radní už v roce 2011, kdy se cena za projekt odhadovala na 57 milionů korun. Projekt má z velké části financovat Evropská unie.

V Olomouci už letos začala jiná velká tramvajová investice, prodloužení tramvaje do Trnkovy ulice.