Podle informací na profilu zadavatele je odhadovaná cena zakázky 290 milionů korun. Stavba má začít v červnu nebo červenci a potrvá rok a půl.

Areál odstavného kolejiště bude sloužit jednak pro odstavování tramvají v době mimo špičku, jednak pro kontrolní a drobnou servisní činnost.

Areál je v blízkosti olomouckého hlavního nádraží v těsném sousedství tramvajové smyčky Fibichova.

Napojení na stávající tramvajovou trať bude provedeno vložením dvou výhybek v blízkosti smyčky Fibichova.

Do nového areálu bude umožněn přímý vjezd tramvají ve směru od hlavního nádraží i ve směru od Hodolan.

V hale o délce 105 metrů budou tři odstavné koleje, na kterých bude možno odstavit až 9 dvouvozových tramvajových souprav.

Dále bude v areálu odstavu vybudován objekt výpravny tramvají, kde bude umístěno zázemí pro řidiče tramvají a dále zde bude vybudováno pracoviště dispečera a technologická místnost se zabezpečovacím zařízením, které bude zajišťovat bezpečný provoz tramvají při příjezdu a odjezdu z areálu.

V Olomouci projekt odstavu schvalovali radní už v roce 2011, kdy se cena za projekt odhadovala na 57 milionů korun. Projekt má z velké části financovat Evropská unie.

V Olomouci už letos začala jiná velká tramvajová investice, prodloužení tramvaje do Trnkovy ulice.