„Doprava je tu šílená. Kruháč se tu udělat nedá kvůli tramvaji, snad by pomohlo vypnout signalizaci, jako to udělali v Hejčíně u Anči, ale to by zase nebylo bezpečné. Provoz nezmírníte a bude to narůstat," posteskla si u křižovatky přes hospodou Na Pile žena, která se v místě stará o dům.

Podle svých slov musela kvůli hluku zasadit trojitá okna.

„Ovšem lepší to je, i když na těch úzkých ostrůvcích, co tu udělali, pořád chybí značky, protože velká auta na ně najedou a urazí je," zmínila úsek vedoucí od Lidlu ke křižovatce před podjezdem pod železnicí, přes který denně projede osmnáct tisíc aut.

Speciální ostrůvek

Komisi úpravu ulice za město jako investora představil vedoucí oddělení koncepce dopravy Marek Černý.

„Vznikl tady ostrůvek, který dopravu usměrňuje, zabraňuje přejíždění a vylepšuje dodržování dopravního značení," komentoval Černý změny v uvedené křižovatce.

Východní tangenta? Jednání příliš nepokročila

Úpravy ulice za pět milionů korun jsou podle něj kompromisním řešením.

„Všichni doufáme, že jde o řešení dočasné, protože už se asi patnáct let snažíme o vybudování východní tangenty, která by vedla zhruba čtyři sta metrů východněji," ukazoval Černý směrem k Droždínu a Samotiškám. Dodal, že jednání s Ředitelstvím silnic a dálnic však příliš nepokročila.

Hlavní cíl? Plynulost dopravy

Hlavním smyslem změn ve Chvalkovické ulici bylo, aby auta mohla projíždět plynule.

„Úsek je přes kilometr dlouhý. Vznikaly dopravní kolapsy, protože vozidla ve špičkách stála na každé křižovatce a pohyb nebyl plynulý. Také jsme naznačili místa, kde mohou řidiči zaparkovat, aby neodstavovali auta chaoticky. Některá parkovací místa jsme tedy odstranili. Pro větší plynulost provozu jsme také přemístili zastávku Na Rohu z hlavního tahu," vysvětlil vedoucí oddělení.

Kritika přechodu

Komise spíše kladla dotazy a připomínky neměla. Jen místo pro přecházení za zastávkou Na Pile vybavené signálními pásy pro nevidomé, které nahradilo zrušený přechod, sklidilo kritiku.

„Pro nevidomé je to nebezpečné. Signálního pásy tu být neměly, dopravní policie měla říct ne," uvedla Milena Antonovičová zodpovídající v komisi za bezbariérovost.

„Pozitivní ohlasy se sice vždy dozvídáme mnohem méně, nicméně i díky úpravám křižovatky ulic Pavlovická a U Podjezdu nejsou na Chválkovické kolony o délce čtyř set pěti set metrů," řekl Černý. Jak radnice s úpravami dopadla, komise vyhlásí 20. září.(oz)