Stavbaři na trase obchvatu vrší násypy, vozí lomový kámen, bední základy mostů, hloubí piloty nebo armují. V posledních dnech se pustili do přesunu hromad zeminy.

„Nakládku materiálu zajistilo obrovské Volvo EC 250 ENL o hmotnosti 28 tun. Pásový obr dosahuje naftového výkonu 160 kilowatt,“ informovalo na svém twitterovém účtu Ředitelství silnic a dálnic.

Stavba obchvatu Bludova byla oficiálně zahájena loni v červnu. Stavbaři budují pět a půl kilometru čtyřproudé komunikace a více než kilometrový přivaděč z konce hlavní trasy ke kruhovému objezdu u šumperského hřbitova.

Velká odpočívka Šlovice u Plzně na D5. Ilustrační foto
Vyroste u Litovle velká dálniční odpočívka? ŘSD ji zvažuje

Trasa obchvatu vede náročným územím, několikrát překonává železnici i vodní toky. Zhruba pětina jí vede po mostech. Na celou trasu musí stavbaři nasypat přes milion kubických metrů zeminy.

„Práce pokračují podle harmonogramu,“ informoval Miroslav Mazal z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic. První auta mají po novém obchvatu projet v roce 2024.

Silnice I/35 mezi Mohelnicí a Studenou Loučkou v místě smrtelné nehody, která se stala v neděli 19.prosince 2021.
Hazard zvaný Mohelničák. Kdy už pomůže dálnice?