Problém vznikl poté, co hypermarket v Pražské ulici zavřel dříve, než pohotovostní lékárna.

Její zaměstnankyně se přesto snažily nemocným vyhovět a dojednaly otevření vchodu pro zaměstnance.

„Dcera dostala velmi nepříjemný zánět dásní a museli jsme vyhledat zubní lékařku. Ta ji vyšetřila a předepsala roztok, který jsme nutně potřebovali," popisoval Jiří Pospíšil, jak stál kolem sedmé hodiny večer s receptem před zavřeným Globusem.

„Zkoušeli jsme otevřený vchod do přilehlého Olomouc City, ale nepochodili jsme. Jeli jsme proto do fakultní nemocnice, kde ovšem lékárna v provozu nebyla. Odkázali nás na lékárnu v Globusu a kroutili hlavou, že nejsme jediní, kteří ten večer hledali otevřenou lékárnu," popisoval nepříjemnosti na 2.svátek vánoční.

Podle dohody olomouckého krajského úřadu s poskytovateli lékárenské služby měla mít ve čtvrtek lékárna Dr. Max v Pražské ulici do 20 hodin. Personál lékárny s tím počítal.

Jenže hypermarket měl na Štěpána otevírací dobu do 18. hodiny.

„Globus standardně míval 26.prosince do 20 hodin. Z toho jsme vycházeli a provozní dobu jsme kopírovali. Letos však došlo ke změně, což jsme bohužel zjistili až 26. prosince v 18.hodin," vysvětlovala problém Alice Kaločová, regionální ředitelka lékárenského řetězce.

Cedulka chyběla

Poté, co hypermarket zavřel, hledaly pracovnice lékárny cestu, jak lidem předat léky, které akutně potřebují.

„Podařilo se dohodnout, aby pacienty bylo možné pouštět do lékárny služebním vchodem pro zaměstnance Globusu. Léky byly tímto způsobem vydávány až do 20.hodiny," popisovala ředitelka. „Je to naše chyba. Pokud jsme někomu způsobili vážnou komplikaci, ať se na nás obrátí," dodala.

Podle Jiřího Pospíšila bohužel řada lidí o provizorním řešení neměla tušení.

„Prohlíželi jsme vstup do Globusu, jestli tam nebude odkaz na jinou pohotovostní lékárnu, ale nic jsme nenašli," poznamenal zklamaně. „To je bohužel pravda. Žádná cedulka tam nebyla. Našim zákazníkům se omlouváme," dodala ředitelka Alice Kaločová.