Kvůli demolici a následné výstavbě nového mostu u Bristolu se letos v listopadu uzavřou vjezdy do ulic Na Letné a Sokolovská.

Web
o protipovodňových stavbách v Olomouci

Práce, které jsou součástí budování protipovodňových opatření, naplno vypuknou v létě příštího roku, kdy se Komenského ulice uzavře na rok.

Hotovo by mělo být do dvou let.

Kácení stromů, pak lávka

Bourání a následná výstavba nového mostu, přeložky sítí a další postupy zcela uzavřou frekventovanou komunikaci v centru Olomouce od června roku 2017.

To zkomplikuje dopravu například na Klášterní Hradisko nebo do městské části Černovír.

O tom, kudy povedou objízdné trasy a jak velký dopad budou mít stavební práce na dopravu ve městě, připravuje magistrát studii.

„Zatím nemáme od Povodí Moravy přesný harmonogram. Jakmile jej dostaneme, doplníme jej do studie, která bude řešit dopravní obslužnost v úseku, kudy povedou objížďky pro řidiče, místa pro parkování i jak budou mosty likvidovány," řekl k dopravním omezením náměstek olomouckého primátora Aleš Jakubec.

Přípravy na další etapu protipovodňové ochrany začnou letos v podzimních měsících kácením stromů v ulicích Nábřeží a Blahoslavova.

Poté se nachystá provizorní panelová vozovka a dojde k osazení lávky nad mostem Komenského.

Na podzim zavřou nábřeží

Povodí Moravy počítá s tím, že výrazné stavební zásahy začnou na jaře příštího roku.

„Již byla zpracována dokumentace pro provedení stavby. V nejbližší době bude podána žádost o dotaci na stavbu z programu ministerstva zemědělství Podpora prevence před povodněmi III. Předpokládané zahájení prací je na jaře 2017," řekl mluvčí Povodí Moravy Petr Chmelař s tím, že během podzimních přípravných prací se uzavře vjezd do ulic Na Letné a Sokolovská od mostu Komenského.

Další část ochrany Olomouce proti velké vodě bude stát přibližně miliardu korun.

Přesto, že investorem výstavby protipovodňových opatření je z převážné části Povodí Moravy, podíl na financování výstavby nového mostu přes Moravu má i olomoucký magistrát.

„Město se bude podílet přibližně částkou padesát milionů. Počítáme i s dalšími investicemi, které však už nejsou součástí protipovodňových opatření, jako například dodělání břehů či cyklostezka," doplnil náměstek primátora Aleš Jakubec.

Rejnoka začnou později

Součástí projektu ochrany proti povodním je i stavba mostu na Masarykově třídě, který díky vzhledu získal jméno Rejnok.

Na něm se začne pracovat v roce 2018, další z etap (II. B) by měla být hotová v roce 2020.

Olomouc už má za sebou první část dokončenou v roce 2007, kdy vznikl obtokový kanál u teplárny.

Etapa II. A přinesla navýšení kapacity koryta a další úpravy na úseku od soutoku Mlýnského potoka s Moravou až k železničnímu mostu trati Nezamyslice Olomouc. Hotovo bylo v roce 2013.

V budoucnu se počítá ještě s protipovodňovými stavbami na jižním okraji města, tedy IV. etapou, a samostatnou částí je ochrana Chomoutova.