VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový Metropol: lidé vítají kavárnu i jasnou tvář

Olomouc – Kino Metropol v Olomouci se po novoroční pauze, během níž se rekonstruovalo předsálí, před měsícem znovu otevřelo divákům a nabídlo jim kavárnu nebo dětský koutek. Kromě toho se však také začala uskutečňovat programová vize nového týmu, který ke kinu přidal přívlastek artové.

15.3.2011 1
SDÍLEJ:

Slavnostní znovuotevření kina Metropol po přestavbě Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Na otázky, jaký byl první měsíc, co kino svým fanouškům chystá nebo kolik kinosedaček už našlo svého adoptivního rodiče, Deníku dopovídala PR manažerka Michaela Hečková.

Jaký byl první měsíc po znovuotevření Metropolu?
Měsíc byl myslím velmi výživný, plný nových zkušeností a příležitostí nabídnout divákovi něco, co dosud v kině chybělo, a zároveň u toho sledovat jeho reakce. Návštěvníci si postupně zvykají na jednotlivé dramaturgické sekce, pronikají do jejich názvů a konotací. Začínají se orientovat v programu a vybírat si z něj filmy, které jsou jim šité na míru. Za první měsíc jsme zažili hned několik velkých akcí jako přímý přenos předávání Oscarů v Metropolu, na kterém nás plné kino příjemně překvapilo, a potvrdili jsme si základní hypotézu, že kino může skvěle fungovat nejen jako místo, kde strávíte hodinu a půl, ale klidně celou noc.

Předpokládám, že si lidé pomalu začínají zvykat na program a nové prostory. Jaké byly (jsou) ohlasy na výsledky rekonstrukce? Nebo nový programový plán?
Myslím, že kavárna se setkává s pozitivními až nadšenými ohlasy. Dopoledne narazíte v Metropolu na studenty, odpoledne na maminky s dětmi, které si jdou sednout na kávu, zatímco jejich ratolesti mohou dovádět v dětském koutku. Rekonstrukce proběhla v pořádku a prostor kavárny se postupně přirozeně zabydluje, jak to tak u nových míst bývá. Co se pak týče ohlasů na nový programový plán, řekla bych, že jednou z nejvíce pozitivně vnímaných změn je jasná tvář kina, profilace. Pak také praktická, ale divácky milá a pohodlná věc, že filmy dáváme o něco déle než jen jeden den, jak to bylo například u některých projekcí v minulosti.

Jedním z cílů nového týmu bylo zaměřit se v programu kina na studenty nebo matky s dětmi. Jaké filmové akce se u těchto skupin setkaly s největší návštěvností?
Nejúspěšnější byla Cesta do pravěku, na kterou dorazila jedno sobotní odpoledne až stovka dětí. Studentské projekce, které dáváme pravidelně v sobotu odpoledne, si postupně získávají své diváky. Nejvíce mladých lidí má však do kina, řekla bych, namířeno u speciálních akcí, právě jako byla oscarová noc v Metropolu. To bychom rádi rozšiřovali.

Kolik sedaček má už svého „majitele“? Jak dlouho budou adopce pokračovat? Až dojdou kinosedačky?
V současné době je asi sto padesát zaplacených a rezervovaných sedaček. Zájem o ně je a lidé si je stále rádi kupují, ať už pro sebe nebo jako dárek někomu blízkému. A co až dojdou? Adopce platí na tři roky a myslím, že to je přesně cyklus, na který budeme náš hojný počet 544 potřebovat.

Snahou nového týmu bylo představit veřejnosti domácí kino, místo k setkávání. Vznikla tu kavárna, diváci si už podruhé mohou v jukeboxu vybírat filmy. Co v tomto smyslu pro diváka ještě chystáte?
Filmový jukebox bude pravidelnou akcí, která se bude každý měsíc opakovat, a každý měsíc vybereme filmy nějak specificky tematicky zaměřené. Na duben jsme připravili další filmový mataron, tentokrát na 8. dubna slavnou trilogii Stiega Larssona. Podobné akce jako filmové maratony, speciální workshopy pro děti a vlastní dramaturgické cykly spolu s příjemným komunitním prostorem by měly být tím, co diváky naláká do Metropolu.

Co myslíte, že bude z programu v nejbližších dnech pro diváky nejlákavější?
Určitě snímek Norské dřevo podle bestselleru Haruki Murakamiho, který navíc přijede v úterý uvést autorův dlouhodobý český překladatel Tomáš Jurkovič, nebo nový snímek Alejandra Gonzáleze Iñárritu Biutiful. Zajímavá je taky celá sekce programu pro děti – ať už sobotní odpolední projekce nebo workshopy. Tuto sobotu si například bude s dětmi skládat origami spisovatelka Markéta Pilátová.

Metropol letos čeká třeba 46. ročník Mezinárodního festivalu populárně-vědeckého a dokumentárního filmu Academia film Olomouc (AFO). Jaké další festivaly prostory kina navštíví?
Co se týká AFO, tak se Metropol stane životaschopným centrem festivalu a místem, kde se během něj můžete potkávat s přáteli, prostorem, kam můžete jít na dopolední i odpolední projekci nebo si zahrát na interaktivních počítačích, které by zde měly být instalovány. Na konci března ještě chystáme olomouckou část festivalu s lidskoprávní tematikou Jeden svět, v dubnu pak přehlídku Dny evropského filmu, která v Metropolu probíhala už v minulém roce.

Program a informace o adopci sedaček najdou diváci na www.kinometropol.cz.

Autor: Jiří Beneš

15.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zuzana Majerová Zahradníková v kanceláři ODS v Olomouci
12

Skokanka ODS: trojka z Olomouce přeskočila do sněmovny i lídra

Ilustrační foto
19

Co říkáte na výsledky voleb? Hlasujte

VIDEO: Velký výlov v Tovačově přilákal tisíce lidí

FOTOGALERIE / Rybí speciality, horké nápoje a především výlov ryb. Nejen to mohli zažít návštěvníci jednoho z největšího výlovů ryb na Moravě, který se uskutečnil o víkendu 21. a 22. října právě na Hradeckém rybníku u Tovačova.

Propad levice v kraji je obrovské překvapení, říká politolog

Neúspěch tradiční levice a naopak vysoký zisk hnutí ANO, který v Přerově a dalších městech výrazně překonal celostátní výsledek favorita voleb.

AKTUALIZUJEME

Volby na Olomoucku táhly, účast je i přes 60%

Velkému zájmu voličů se na Olomoucu těšily volby do Poslanecké sněmovny. Účast se ve většině oslovených okrsků pohybovala kolem šedesáti procent, někde hlásí i víc.

Voliči a absolventi. Slovanské gymnázium slaví 150 let

Na Slovanské gymnazium v Olomouci od sobotního rána zamířili kromě voličů i absolventi této školy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení