VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový jízdní řád: několik vlaků v regionu zrušeno

Olomoucký kraj – Čtyři zrušené spoje na trati Olomouc - Nezamyslice, další čtyři mezi Olomoucí a Moravským Berounem a naopak posílené spojení se Šumperkem. To jsou nekteré ze změn na regionálních tratích v souvislosti s novým jízdním řádem Českých drah. Ten začne platit od 13. prosince.

24.11.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

České dráhy hodlají kromě škrtů na nevytížených linkách naopak posilovat ty, které jsou cestujícími hojně využívány.

"Základní dopravní obslužnost zůstane v kraji v příštím roce i přes nepříznivý vývoj ekonomiky na stejné úrovni jako v roce 2009,“ uvedl Jaroslav Tomík, z odboru dopravy a silničního hospodářství olomouckého krajského úřadu.

Z pohledu kraje totiž nejsou v novém jízdní řádu žádné zrušené spoje, protože dopravce obslouží obdobný počet kilometrů jako v předešlém období.

Realita je však taková, že v novém řádu cestující nenajdou přes dvě desítky spojů. Nepojedou například čtyři osobní vlaky mezi Olomoucí a Nezamyslicemi, škrty se týkají čtyř spěšných vlaků z Olomouce do Moravského Berouna a zpět.

Vlaky z Olomouce do Šumperka každou hodinu

Jednou z podstatných novinek, které se promítnou v pozitivním světle do nového jízdního řádu, je dokončená elektrifikace trati mezi Zábřehem na Moravě a Bludovem. Cestujícím jezdícím na trase z Olomouce do Šumperka a zpátky budou jezdit spoje v pravidelném hodinovém taktu.

„Na trati Olomouc - Šumperk budou pak nově zavedeny dva spěšné vlaky, první s odjezdem ze Šumperka v 6.24 a druhý v opačném směru z Olomouce v 16.29 hodin. Silně se posílí přímé spojení těchto měst, které zajistí celkem patnáct osobních vlaků,“ popsal Petr Holánek, ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD (KCOD ČD).

Mezi Šumperkem a Uničovem navíc pojedou moderní motorové soupravy Regionova.

„Na regionálních tratích bude nasazeno celkem sedm těchto modernizovaných jednotek,“ doplnil informace mluvčí ČD.

Spojení mezi Olomoucí a Přerovem bude v ranních a odpoledních špičkách po půl hodině.

Nejrozsáhlejší změny v dálkové dopravě čekají pasažéry na trati z Brna do Jeseníka.

„Nová koncepce jízdního řádu zde počítá se základním dvouhodinovým intervalem rychlíků a spěšných vlaků mezi Brnem a Šumperkem. Zachováno je také přímé tradiční spojení Brno – Olomouc – Jeseník, ovšem v upravených časech a rozsahu,“ přiblížil dále Holánek.

Jízdné se prý měnit nebude

Měnící se szaba DPH z devíti na deset procent od 1. ledna 2010 by se cen jízdného dotknout neměla.

„V oblasti tarifu Českých drah nedochází k žádným zásadním změnám ani zvýšení hlavních ceníků, tedy obyčejného, zákaznického nebo zpátečního jízdného. Také další nabídky, které využívá devadesát devět procent cestujících nezmění svoji cenu,“ sdělil ředitel KCOD ČD Holánek.

„Budeme se snažit tyto změny vyrovnat svými podnikatelskými aktivitami a úsporami. Ke změnám dojde jen u některých síťových jízdenek a u akčních nabídek,“ doplnila mluvčí drah Kateřina Šubová.

Úpravy na některých tratích platné od 13. prosince:

Červenka – Prostějov

Nadále se zachová přímé spojení z Červenky a Prostějova přes Senici na Hané. Mezi Červenkou a Litovlí pojedou vlaky co hodinu. Mezi Litovlí předměstím a Prostějovem pojedou vlaky co dvě hodiny.

Nově se cestujícím naváží spoje v Senici na Hané směrem na Olomouc, kromě osobního vlaku s příjezdem do Senice v 13:43.

Olomouc – Šumperk

Nově pojedou dva spěšné vlaky, první s odjezdem ze Šumperka v 6:24, druhý v opačném směru z Olomouce v 16:29.

Mezi Šumperkem a Uničovem svezou cestující moderní motorové soupravy Regionova.

Zrušený je ranní vlak z Olomouce v 8:31 a noční vlak s odjezdem z Uničova v 0:12.

Zábřeh na Moravě – Šumperk

Vytvořeno nové rameno Šumperk – Olomouc – Přerov – Nezamyslice. Ve špičkách pojedou vlaky s klasickými vagony v hodinovém intervalu. Mezi Šumperkem a Zábřehem budou krátké vlaky sestaveny motorovou jednotkou Regionova.

V dálkové dopravě budou vedeny čtyři páry rychlíků a jeden pár spěšných vlaků mezi Šumperkem a Brnem.

Nově pojede ráno v 6:28 denně odjíždět osobní vlak do Ústí nad Orlicí.

Olomouc – Nezamyslice

Zrušeny čtyři osobní vlaky. Mezi Olomoucí a Prostějovem pojede o tři páry takzvaných rychlých osobních vlaků méně (s odjezdy z Olomouce v 7:30, 14:07, 16:07 a z Prostějova v 7:35, 15:35, 17:35).

Olomouc – Opava-východ

Zrušeny jsou celkem čtyři spěšné vlaky z Olomouce do Moravského Berouna a zpět.

Přerov – Břeclav

K úpravám a redukcím dochází u víkendových spojů, dle požadavků Zlínského kraje. Kvůli taktové dopravě pojede na této trati pouze polovina regionálních vlaků než tomu bylo v letošním roce.

Doplňkem pak bude dálková doprava. U vybraných večerních vlakových spojů dochází k drobným časovým úpravám.

Autor: Veronika Kolesárová

24.11.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Tršice dostaly vysokou pokutu 1,7 milionu. Za nezákonný odběr vody

Vojtěch Pikal
8

Olomoucký Pirát Pikal kandiduje do vedení Sněmovny

Oprava třídy 1. máje skončí později

Ačkoliv podle původních odhadů měla oprava třídy 1. máje v Olomouci skončit už začátkem listopadu, tramvaje a auta se do ní vrátí o něco později.

AUTOMIX.CZ

Tohle opravdu není Superb. Škoda v Číně prodává jednu zvláštnost

Pro Škodu je čínský trh velice důležitý, prodá na něm totiž nejvíc aut. Věnuje mu proto zvláštní pozornost, což je nově znát i na omlazené Octavii. Verze pro čínské zákazníky se totiž od té evropské poměrně dost liší. Samozřejmě to ale není poprvé, co jsou modely určené pro jiné trhy pozměněné.

Posila Mory Jan Káňa: Ze souboje neuhnu, rád se srazím

Prvních deset minut na ledě, dvě střely, gól i hit pro plzeňského tvrďáka Ryana Hollwega. Posila olomouckých Kohoutů Jan Káňa se úspěšně uvedla v plecharéně při vydařeném týmovém výkonu proti Indiánům. Jenže v závěrečných minutách už nový muž v sestavě hanáckého celku na led nenaskočil.

Kotlíkové dotace podruhé. Startuje příjem žádostí, teď už bez front

V úterý úderem 10. hodiny v Olomouckém kraji odstartoval příjem žádostí o takzvané kotlíkové dotace. Na výměnu starého kotle na pevná paliva v rodinném domě za modernější a k ovzduší ohleduplnější zdroj tepla je ve II.vlně připraveno celkem 124 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT