Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové vlaky ČD vyjedou z Olomouce nejdřív za dva roky

Olomouc - Moderním klimatizovaným vlakem CityElefant za symbolických deset korun dostali v úterý možnost se projet cestující mezi Olomoucí a Šumperkem. Ovšem ukázkový vůz není přesně tím, který zde plánují České dráhy nakoupit a uvést v regionu do provozu.

25.5.2010 5
SDÍLEJ:

Klimatizovaný pantograf řady 471 CityElefantFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

Nepůjde totiž o dvoupodlažní ale o jednopodlažní jednotky CityElefant.

České dráhy moderní vlak, který brázdí po kolejích především v okolí Prahy a Ostravy, představují již od začátku května na trati ze Šumperka do Zábřehu na Moravě a z Olomouce přes Prostějov do Nezamyslic.

Právě zde by se měly nasadit plánované nové jednotky jednopodlažních moderních vlaků. První cestující by se nimi měli svézt někdy na přelomu let 2012 a 2013.

„Výrobce bude stanoven mezinárodní soutěží a do provozu by měly být nasazeny v letech 2012 až 2013. V současnosti se připravuje i další projekt na pořízení ještě více souprav podobného typu, které by jezdily s osobními vlaky na trati z Olomouce přes Přerov do Zlína. Do těchto souprav by mohlo být investováno dalších více než půl miliardy korun,“ sdělil Petr Holánek, ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD v Olomouci.

Také dodal, že část prostředků by chtěly dráhy na nákup získat prostřednictvím Regionálního operačního programu. Cena za jeden CityElefant se pohybuje kolem sto patnácti milionů korun. Kromě těchto tří CityElefantů plánují ČD modernizovat osobní vozy.

„Během příštích přibližně tří let vyjedou na tratě Olomouckého kraje nové a vylepšené vlaky za jednu miliardu korun,“ uvedl Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD s tím, že modernizace a nákup nových vozidel začala už loni.

Letos další čtyři Regionovy

„V současnosti už jezdí na regionálních tratích série osmi modernizovaných částečně nízkopodlažních motorových jednotek Regionova. Investice Českých drah do těchto souprav představovala přibližně 200 milionů korun,“ vyčíslil Šťáhlavský.

Jezdí na tratích z Olomouce do Senice na Hané nebo do Hrubé Vody a v okolí Šumperka.

„V letošním roce budou v Olomouckém kraji uvedeny do provozu další čtyři soupravy Regionova, které jsou přímo vyráběny ve společnosti Pars v Šumperku. Hodnota letošní investice Českých drah do modernizace vlaků v Olomouckém kraji představuje přibližně 150 milionů korun,“ doplnil mluvčí.

Regionovy tak rozšíří svůj provoz na spojích na Šumpersku, například mezi Hanušovicemi a Šumperkem, i v okolí Olomouce, například z Olomouce do Moravského Berouna.

Autor: Veronika Kolesárová

25.5.2010 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Trénink FC Kodaň na Andrově stadionu v Olomouci
31

Kodaň trénovala v Olomouci, i s českým stoperem Lüftnerem

Výběh vlků Hudsonových v olomoucké zoo
5

Za pokousání dítěte v zoo doprovod stíhat nebudou

Stávka “přiblblíků"? Nová vláda s námi musí počítat, vzkazují lékaři

Dva dny před volbami do Poslanecké sněmovny zavřeli „krám“. Desítkám praktiků na Olomoucku, k nimž se přidaly ambulance internistů, kardiologů, kožařů, neurologů a dalších specialistů, došla trpělivost a připojily se k celostátnímu protestu. Vadí jim nárůst byrokracie a podfinancování oboru, který stojí v první linii českého zdravotnictví. Taky poslední výroky politiků, v čele s prezidentem Milošem Zemanem, který stávkující označil za „přiblblíky“.

Bezdomovci se ve Šternberku porvali, jeden zemřel

Opil se, začal být agresivní a nakonec svého známého ukopal a umlátil k smrti. Tak podle policie vypadal incident mezi bezdomovci, ke kterému došlo v sobotu 14. října ve Šternberku.

Praktičtí lékaři na Olomoucku stávkují, neotevřou ordinace

Dveře ordinace ve středu neotevře řada praktických lékařů a ambulantních specialistů v Olomouckém kraji.

Rondel u Globusu dostane "bypass". Pro novou spojku do Řepčína

Nikoliv páté rameno, ale další nový podélný pruh bude mít v budoucnu kruhový objezd nedaleko obchodního centra Olomouc City na výpadovce z Olomouce na Mohelnici.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení