Nová tramvaj je vybavena moderními technologiemi. „Oproti předchozím vozům je největší změnou pasivní antikolizní systém, který sleduje prostor v blízkosti vozidla a řidiče upozorní na možný střet s cyklistou, chodcem nebo jinou překážkou,“ popsal předseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) Jaroslav Michalík.

Stavba odstavu tramvají v Jeremenkově ulici u olomouckého hlavního nádraží. Leden 2022
U olomouckého nádraží budují novou halu pro tramvaje. Takto teď vypadá stavba

Do tramvaje se vejde 27 sedících a 85 stojících lidí. Vůz je nízkopodlažní, klimatizovaný a cestujícím umožní nabíjení elektronických mobilních zařízení prostřednictvím USB zásuvek. Je vybaven kamerovým systémem.

„Ten sleduje dění jak uvnitř, tak vně vozidla. Interiér je ošetřen speciálním nástřikem nanotechnologií pro odstranění zápachu a bakterií. Okna jsou polepena ochrannou fólií proti vandalům,“ popsal místopředseda DPMO Pavel Zatloukal.

Tramvaj EVO1/o má čtvery dveře na pravé straně a troje na levé straně s možností otevření ve směru jízdy pouze na pravé straně. Dopravní podnik za nový vůz zaplatil 28 milionů korun bez daně z přidané hodnoty, dotace z Evropského fondu pro regionální rozvoj pokryla 85 procent nákladů.

Ilustrační foto
Tramvaj č. 3 pojede méně často. Jízdní řád mění i linka X a "pětka"

Technické parametry vozu
Hmotnost prázdného vozu: 21 900 Kg
Maximální šířka: 2,48 metru
Maximální výška: 3,56 metru
Délka: 16,6 metru
Nejvyšší provozní rychlost: 50 km/h
ZDROJ: DPMO