VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Noční linky: ušetřete jinde, vzkazují radní DPMO

Olomouc – Budou znovu jezdit v Olomouci noční autobusy? A kdy? Tématem se začala opět zabývat olomoucká radnice, která kvůli úsporám většinu nočních linek stopla. Město hodlá s dopravním podnikem (DPMO) řešit, jestli je opravdu nutné šetřit zrovna tímto způsobem.

8.10.2010 13
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Petr Šimr

Podnětem k znovuotevření diskuze o noční přepravě rozpoutala podpisová akce Hnutí Duha. Téměř osm set lidí se v žádosti zaslané magistrátu vyjádřilo pro znovuzavedení nočních linek.

„Více než šest set Olomoučanů a další stovka lidí z jiných obcí chtějí, aby v Olomouci jezdily autobusy i v noci. Požadujeme, aby se znovu zavedli spoje městské hromadné dopravy do podoby, v jaké byly v loňském roce,“ vysvětlila před časem za Hnutí Duha Simona Horká.

Podle náměstka olomouckého primátora by spoje mezi půlnocí a třetí hodinou ranní mohly jezdit od nového roku či od prvního února.

„V současné době bohužel na noční dopravu nemáme peníze. Materiál, který jsem připravil se musí zúřadovat. Také bude záležet na zastupitelstvu, zda přijme rozumný rozpočet,“ uvedl primátorův náměstek Svatopluk Ščudlík, který má dopravu ve městě na starosti.

Podle dalšího náměstka Jiřího Martináka však obnova linek není pouze otázkou rozpočtu. Je potřeba také hledat jinou formu úspor.

„My či naši nástupníci by měli jednat s dopravním podnikem. Chceme je přinutit k tomu, aby hledali efektivnější způsoby hospodaření, a tím si vytvořili dostatečné prostředky na to, aby byli schopni nabídnout třeba právě tuto službu občanům,“ poznamenal Martinák.

Tvrdí, že je potřeba jednat například o tom, jaký typ autobusů by měl jezdit v nočních hodinách nebo kolik by mělo stát jízdné.

Primátor: Budeme na DPMO tlačit

Olomoucký primátor byl v kritice nepopulárního zrušení autobusů ještě ostřejší. Podle něj by dopravní podnik, který je ve stoprocentním vlastnictví města, možná měl začít hledat úspory uvnitř své organizace.

„Naše akciová společnost, po níž chceme úspory, nám nemůže odpovědět, že bude rušit objem své veřejné služby. Dopravní podnik se musí připravit na to, že na něj budeme tlačit,“ podotkl Martin Novotný.

Společnost se při rozsahu veřejné dopravy řídí právě objednávkou od města a noční linky jsou její součástí.

„Jejich zprovoznění závisí na objednávce služeb města. Nemáme jinou možnost. Pokud máme ušetřit, musíme omezit provoz málo efektivních linek. Odsouváme veškeré investice a nemáme finance na potřebnou obnovu vozového parkum, byť formou modernizace tramvajových vozidel,“ uvedla Magdaléna Kopřivová, mluvčí DPMO.

V Hradci Králové v noci za dvacku

Všechny tři noční linky měly být původně zrušené od půli letošního února, nakonec z depa vyjíždí dva autobusy s čísly 51 a 52. Jedou jednou za noc.

„Chtěli jsme po dopravním podniku určitou úsporu. Že bychom byli zrovna nadšení z formy její realizace, to se však říct nedá. Ale neustále nás přesvědčovali, že je to jediná možnost, že těmi linkami nikdo nejezdí,“ komentoval primátor.

Pokud bude vyhodnocení tvrdých statistických dat jiné, zopakoval primátor, bude chtít vedení města přimět DPMO k tomu, aby ty úspory hledal někde jinde.

Studentské město a statisícovou hanáckou metropoli lze v mnoha parametrech srovnat například s Hradcem Králové. Zde jezdí přes pracovní dny dvě noční autobusové linky.

„O víkendu jezdí ještě další dvě. Jízdné v noci je dvojnásobné oproti ceně za jízdenku na elektronických kartách, kde stojí deset korun. Papírová základní jízdenka pak stojí čtrnáct korun,“ vyčíslil Vladimír Pejřil, dopravně technický náměstek Dopravního podniku města Hradec Králové.

Autor: Veronika Kolesárová

8.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Opilý muž napadl před olomouckým nádražím ženu

Srážka s převrácenou cisternou na D35 u Přáslavic
AKTUALIZOVÁNO
14

D35 u Olomouce zavřela havárie, ucpaly se i cesty okolo

Opilý šofér vletěl do ostrůvku a skončil na střeše. Z nemocnice pak utekl

Namol opilý šofér s mladou spolujezdkyní nezvládl řízení a otočil auto na střechu. Posádku auta převezli do nemocnice, z ní ale řidič utekl.

DOTYK.CZ

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

/ GALERIE, VIDEO / Tvůrci internetových memů nespí a povolební situaci v Česku pochopitelně nenechali bez povšimnutí. Pozornost si získaly zejména čtyři momenty: vděk Andreje Babiše vyjádřený tvůrci jeho kampaně Marku Prchalovi, prohra Matěje Stropnického v čele Zelených, poměrně vysoký zisk SPD Tomia Okamury - a "nesmrtelný" poslanec Marek Benda.

"Nechtěný" volební skokan Brázdil opět první: Je to obrovská satisfakce

Další volbní triumf slaví olomoucký lékař a poslanec Milan Brázdil. Ačkoliv slavného "skokana" předcházejících voleb tentokrát krajské vedení ANO původně vůbec nepostavilo na kandidátku.

Sigma? Mnohem víc si věří, nepříjemná pro kohokoliv, chválí Kučera

Loni Sigmu vyzval dvakrát coby kouč Znojma, pokaždé odcházel poražen (1:2 a 1:4).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT