Obchvat Postřelmova je uzavřený od září. Důvodem je výstavba soustavy křižovatek v místě, kde se napojuje vznikající obchvat Bludova. Kvůli stavebním pracím není možné mezi Postřelmovem a Bludovem projet.
Auta ze silnice I/44 sjíždějí na cesty nižších tříd vedoucí okolními obcemi. Náporem dopravy trpí Chromeč, Dolní Studénky, Sudkov, ale především Postřelmov, jehož centrem vedou objízdné trasy v obou směrech.
Obce na objízdné trase trápí kolony aut
„Aut tu jezdí šíleně moc, spousta náklaďáků. Už aby to skončilo,“ přeje si starší obyvatelka Postřelmova.
Uzavírka mezi Postřelmovem a Bludovem má oficiálně končit 19. prosince, kolony aut ale mohou z vesnic zmizet i dříve.
„Aktuálně jednáme o možném dřívějším zprovoznění. Vzhledem k probíhajícím procesům (kontroly, posudky, předávání a podobně) nelze nyní stanovit přesný termín,“ uvedl Miroslav Mazal z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Termín zprovoznění ŘSD zveřejní, jakmile ho bude mít potvrzený.
Na staveništi u Postřelmova panuje čilý ruch. Během uzavírky stavbaři postavili nové silnice první třídy včetně okružní křižovatky. To zahrnovalo množství dílčích kroků od zaměření, výkopů, sanací, příprav podloží přes ukládání vozovkových vrstev, instalace bezpečnostních systémů, doplnění značení až po úpravu okolí dlážděním, ohumusováním, svahováním či rozprostíráním ornice.
„Stručně řečeno se plochy u Postřelmova změnily k nepoznání,“ poznamenal Miroslav Mazal.
Obchvat Bludova je součástí budoucí čtyřpruhové silnice ze Šumperku do Mohelnice.
Pětapůlkilometrová trasa začíná soustavou křižovatek u Postřelmova, pokračuje čtvrtkilometrovým mostem přes železnici a řeku Moravu do údolí řeky Desné. Končí na úrovni šumperské čistírny odpadních vod, odkud vede kilometrový přivaděč ke kruhovému objezdu u šumperského hřbitova.
Jedná se o náročnou stavbu s řadou mostů, velká část trasy vede po vysokých násypech. Na díle za 2,3 miliardy korun bez DPH první auta projedou v roce 2024.