Důvod? Podle radnice by chodci na přechodu zbytečně blokovali dopravu. „Pohybuje se tu mnoho lidí. Kdyby tu přechod byl, musela by jim vozidla městské hromadné dopravy dávat přednost,“ řekla Hana Holoušová z odboru investic olomouckého magistrátu. Tento argument je však pro mnoho lidí těžko strávitelný. „Když jsem kdekoli na přechodu, musím si dávat pozor, ale auta mi zastaví. Tady kličkuju jako zajíc,“ řekla Michaela Mádrová, která do Olomouce denně dojíždí do práce.

Pěší mohou na místě bývalého přechodu chodit přes cestu i nadále, ale vozidlům musejí dát přednost. „Rychlost vozidel městské hromadné dopravy zde alespoň snížíme na dvacet kilometrů v hodině,“ informovala Holoušová. Na velký pohyb lidí před nádražní halou reagoval i dopravní podnik. „Vydali jsme pro řidiče závazné upozornění, aby v tomto místě dbali zvýšené opatrnosti,“ uvedla mluvčí olomouckého dopravního podniku Magdaléna Kopřivová.

Část lidí přitom před nádražím prochází zbytečně. Cestující Českých drah, kteří přestupují na městskou hromadnou dopravu, se k autobusovým a tramvajovým zastávkám nebo krajskému úřadu dostanou pohodlně a bezpečně novým podchodem, který protíná prostor pod kolejemi. Jenže na jednotlivých peronech schází orientační tabule, které by cestující do podchodu nasměrovaly. Lidé tak většinou zamíří starým podchodem do nádražní haly.
Město má v plánu informační systém vytvořit, ovšem jen na svých pozemcích. „Umísťování městského zařízení na nádraží by bylo problematické. Vybudování informačního systému na nádraží je vnitřní záležitostí drah,“ řekla Hana Holoušová.

Ovšem na nádraží se cestující orientačních tabulí zřejmě hned tak nedočkají. „O jejich zhotovení jsme zatím neuvažovali,“ řekl provozní náměstek Správy dopravní cesty František Komárek.