Dráhy budou asi jeho zvelebení nakonec muset platit ze své pokladny

Nepodařilo se totiž najít komerčního partnera, který by se spolu s nimi na oživení a opravách budovy v rámci projektu Živá nádraží podílel. Kdy by mohly úpravy nádražních prostor začít a jak budou postupovat, je ale v tuto chvíli ještě nejasné.

Podle oficiálního sdělení Českých drah se nyní hledá optimální řešení, jak se v Olomouci k dlouho očekávané modernizaci prostor pro cestující dopracovat. „S největší pravděpodobností bude probíhat postupná rekonstrukce z vlastních zdrojů Českých drah,“ uvedla pouze Hana Bednářová z tiskového oddělení ČD. O konkrétní variantě dalšího postupu musí ještě rozhodnout představenstvo ČD.

Bližší informace nemohla poskytnout ani Regionální správa majetku (RSM), která péči o budovu nádraží nyní přebírá. „Více bych mohl vědět zhruba v polovině května,“ konstatoval ředitel RSM Olomouc Gabriel Jursa.

Podle vrchního přednosty olomoucké Správy dopravní cesty Václava Johna jsou studie na modernizaci a oživení prostor připraveny již zhruba tři roky. Další postup byl tehdy přerušen v souvislosti s hledáním partnera pro projekt Živá nádraží i výstavbou podchodu. „Pokud by to dráhy financovaly z vlastních zdrojů, jsou přípravy projektu již v pokročilém stadiu. Osobně jsem přesvědčen, že nejpozději příští rok dojde k dalším krokům při opravách celého prostoru,“ odhaduje John.

Nachystané studie zahrnují modernizaci a úpravy interiérů obou křídel budovy. Snaha najít pro oživení olomouckého nádraží komerčního partnera, který by je financoval a pak část prostor využíval, padla letos v únoru. Ani po dvou kolech výběrového řízení, a ani po přímé poptávce se žádný uchazeč nenašel. „Vyzvedli si zadávací dokumentaci, ale s nabídkou senámpak již nikdo neozval. Důvody, proč nakonec neměli zájem, neuvedli,“ sdělila Martina Koberová ze společnostiČD Reality, která výběr partnera pro projekt zajišťovala.