Vznikla zde zóna s „třicítkou", ale hlavně došlo ke zjednosměrnění velké části ulice Na Vozovce. Na to navázaly změny v jednosměrných ulicích. Součástí je i nové vodorovné dopravní značení v ulici Na Vozovce umožňující pohyb cyklistů.
„Jedu z Kmochovy dál směrem k Floře, a jednosměrka mě dost zaskočila. Už dříve ty jednosměrky mezi třídou Svornosti a Štítného byly o nervy,“ reagoval naštvaně řidič, který ve středu po poledni zastavil uprostřed křižovatky ulic Na Vozovce a Dvořákova.
Na změnu organizace provozu v ulicích upozorňuje přechodné dopravní značení.
Postupné zavádění zón 30 v některých lokalitách Olomouce podle magistrátu souvisí s Plánem udržitelné městské mobility, snahou zklidňovat dopravu a přiblížit se trendům západní Evropy.
„Tento systém regulace dopravy je známý třeba ze sousedního Rakouska nebo Německa,“ vysvětloval Martin Luňáček z útvaru hlavního architekta.
„Městu takový způsob regulace dopravy umožňuje realizovat opatření ve prospěch cyklistů a lépe pracovat s veřejným prostorem,“ dodal.
Zpomalení dopravy zvyšuje bezpečí chodců, následky případných nehod jsou prokazatelně méně závažné. V těchto zónách také často platí přednost zprava, což podle odborníků vede ke zvýšené pozornosti řidičů. Snižuje se také hluk a imise z dopravy.