„Oprava šternberského mostu na silnici I/46 pokračuje přípravou provizorní komunikace, po které bude vedena obousměrná kyvadlová doprava v souladu s pokyny semaforů,“ informovalo v pátek Ředitelství silnic a dálnic ČR na Twitteru.

O víkendu, kdy je na silniční tepně menší provoz, plánuje zahájit demolice dalších částí mostu nahrazovaného přesypanou konstrukcí.

Most u koupaliště stojí od roku 1978. „Z důvodu denní zátěže osobní i nákladní dopravou bylo rozhodnuto řešit rekonstrukci demolicí a unikátní novostavbou," informoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal.

Netradiční je podle ŘSD složení konstrukčních částí a jejich délka vedena šikmo pod silnicí I/46. Nový most je navržen jako přesypaná konstrukce, nosné prvky vytvoří uzavřený ocelový rám elipsovitého průřezu o délce cca 81 metrů.

V rámci stavby vznikne nová nábřežní zeď a bude provedena úprava koryta Sprchového potoka. Součástí rekonstrukce jsou úpravy silnice I/46 včetně parkovacích zálivů a středových ostrůvku. „Obnovíme a postavíme chodníky, zároveň počítáme s obnovením zeleně i sjezdů na blízké pozemky,“ popisoval mluvčí.

Náročná oprava vyjde podle ŘSD zhruba na 46,7 milionu korun bez DPH.

Starý most se měl bourat už v loňském roce. Tehdy ale mělo dojít k úplné uzavírce v místě stavby, a to na dva měsíce. Úplná uzavírka by ovšem poslala tisíce aut, včetně kamionů před vchody do základní školy a na trať Ecce Homo, kterou by taková zátěž mohla poškodit a ohrozit pořádání automobilových závodů.

Místní sepsali petici a nevylučovali ani blokádu. Variantu kategoricky odmítlo vedení radnice i škola.