U Štarnova již vyrostly nové značky nutící řidiče dát nohu z plynu a asfalt firma pokryla speciálním nástřikem, který pomáhá brzdám.

U odbočky na Lašťany se právě buduje samostatný odbočovací pruh.

Na nebezpečnou křižovatku u Štarnova opakovaně upozorňoval BESIP.

Řidiči jedoucí ze vsi na hlavní a dále na Šternberk si v křižovatce kolikrát připadali jako hráči ruské rulety.

Přes zábradlí ve směru od Olomouce není pořádně vidět a auta po hlavní uhánějí rychle.

„Rychlost zde měli snížit už dávno. Nástřik je výborná věc a sedmdesátka určitě trochu pomohla. Ne všichni však zpomalují,“ hodnotil starosta Štarnova Stanislav Nykl.

To potvrzuje krajský koordinátor BESIPu Miroslav Charouz, který za opatření bojoval.

„Řidiči nechápou, že je nějaká povolená rychlost. Ať si zkusí dostat se na hlavní silnici a vcítí se trochu do kůže těch, co tam stojí a nemohou od Štarnova odbočit na Šternberk. Jedině represe a trestné body, jinak to zde asi nepůjde, což je smutné,“ reagoval Charouz.

"Odbočovák" na Lašťany

Problém mají motoristé nejen s napojením na hlavní tah, ale ve špičce se dostat od Šternberka na Lašťany je hazard a řidič čeká, co přijde zezadu.

Vozovka se zde právě v těchto dnech opravuje a řidiči musejí vystát kyvadlový provoz. Ale hlavně se rozšiřuje.

„Bylo vydáno stavební povolení na přidání samostatného pruhu pro levé odbočení ve směru Šternberk – Lašťany,“ informoval Jan Bartoněk z Odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Olomouckého kraje.

Podle Miroslava Charouze je to v této křižovatce jediné řešení, jak zajistit bezpečné odbočení vlevo. Kdo bude odbočovat do Bělkovic-Lašťan, postojí si už za pár týdnů v samostatném pruhu a motoristé jedoucí rovně budou v tom průběžném pokračovat na Olomouc.

„Pokud se nedodržuje bezpečná vzdálenost a někdo chce odbočit, jsou ťukance, naprosto zbytečné, a tady byly. Odbočovací pruh je v tomto případě jediné řešení,“ uvedl.