Chodník zde chybí jako nikde jinde v obci. V plánu ovšem je. Už zhruba deset let.

Jenže naráží na vzdor některých Hanáků, kteří výstavbu komunikace pro chodce podle vedení samosprávy vytrvale blokují.

Řešení se snad rýsuje. Kopnout do země by se mohlo za dva roky.

„V pondělí odpoledne jsem šla s dcerou na procházku k Lovecké chatě a když jsem se vracela, zrovna se míjela dvě auta a kdybych nezajela do trávy, snad jsme skončily i s kočárem pod koly. Cesta je rozbitá a auta rozhodně nejela padesátkou. Nechápu, že si místní neprosadili chodník. Pro chodce to vůbec není bezpečné,“ kroutila hlavou třicetiletá Tereza Sedláková z Kroměříže.

Nebezpečné a nepohodlné

Místní by si chodník i chtěli prosadit, jejich volání je však roky bezúspěšné.

„Chodník je tady potřeba. I přechod u autobusové zastávky. Chodník chybí i v ulici ke škole. Každý přece nejezdí autem. Mělo by se s tím konečně něco udělat,“ reagovala paní Jarmila z Nádražní ulice. Má dvě děti a bezpečnější cestu by jim přála.

Uvítali by ho i v lesní školce Bažinka.

„Když jsem začala ve školce pracovat, udivilo mě, že ve Skrbeňské ulici není chodník. Jít po silnici, která je navíc víc a víc rozbitá, to není vůbec bezpečné,“ přidala se Hana Matulíková z Bažinky.

Udělejte ho. Ale ne na naší straně

Pro starostku Horky nad Moravou Sylvu Stavarčíkovou není volání po komunikaci pro pěší ve Skrbeňské ulici ničím neslýchaným.

„Chodník zde plánujeme dlouhodobě, snad 10 let. Všechna jednání ale ztroskotala. Už jsme měli projektovou dokumentaci na stole, dokonce vydané územní rozhodnutí, ovšem jeden občan se odvolává a vše skončí pod stolem. Chodník nechce,“ vysvětlovala.

V ulici by její obyvatelé možná chodník chtěli, ale podle starostky rozhodně ne na své straně.

„Ano, chápou, že je potřeba, ale ať ho uděláme na druhé straně. A obráceně. Problém se však snad brzy vyřeší - při dobré vůli všech občanů,“ dodala.

Velká proměna

Obec se chce zgruntu pustit do celého průtahu a součástí proměny by měl být i chodník.

„Zadali jsme zpracování projektové dokumentace a projektanti se podívají nejen na silnici a chodník, ale na celé veřejné prostranství, včetně stání pro auta. Uchopíme průtah od značky ke značce komplexně, tedy i Olomouckou ulici. Skrbeňská má samozřejmě prioritu, cesta na hřbitov či Sluňákov není pro chodce bezpečná,“ uvedla Stavarčíková.

Odhaduje, že pokud vše půjde hladce a záměr nebude nikdo z místních záměrně mařit, mohlo by se začít budovat v roce 2020.

Obec zároveň počítá s tím, že zabojuje o dotace na mnohamilionovou investici.