Nový peron by měl být v provozu v březnu příštího roku. Termín dokončení však může ovlivnit počasí.

Poté budou následovat postupně opravy stávajících nástupišť. Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) se musejí cestující připravit na řadu omezení.

„Určitě nastanou zpoždění. Nebudou způsobená tím, že se zde něco staví, ale tím, že počet kolejí bude omezený a možnosti vyřešení dopravní situace budou velmi složité," řekl Jan Travěnec, náměstek ředitele SŽDC správy východ.

Přidal, že na čekání se podepíše také zpoždění vlaků, které přijíždějí z Ústí nad Orlicí. Zdejší železniční uzel také prochází od jara letošního roku velkou rekonstrukcí.

Podchod opraví až za rok

Na podzim se začne opravovat zchátralý hlavní podchod, který spojuje vestibul nádraží budovy a současné čtyři peróny. Hotový má být až na jaře roku 2015.

Cestující budou muset po dobu jeho rekonstrukce využívat druhý podchod, který od roku 2006 spojuje přednádraží a městskou část Hodolany.

Jan Travěnec naznačil také velké dopravní komplikace, které v příštím roce způsobí oprava železničního mostu na ulici Pasteurova. Nervy potečou hlavně řidičům.

„Takzvaný Pavlovický podjezd bude zcela uzavřený od dubna do června. Od července do srpna bude průjezdný jen jeden jízdní pruh," sdělil náměstek Travěnec.

Detaily kolem uzavírek a náhradní trasy nyní řeší zhotovitel stavby, tedy společnosti OHL ŽS a Alpine Bau CZ, s dotčenými orgány.

Tři roky práce za tři miliardy

V současnosti se pracuje například na mostě přes řeku Bystřici, v částech nádraží, které veřejnost z ulice nevidí.

Například v pondělí začala třítýdenní odstávka zabezpečovacího zařízení v úseku, kudy přijíždějí a odjíždějí vlaky směrem na Přerov. Provoz vlaků zde proto po dobu zásahů neřídí technika, ale samotní železničáři.

Rekonstrukce železniční stanice Olomouc začala letos v říjnu a potrvá tři roky. Téměř tří miliardová investice SŽDC přinese nejen nová nástupiště, opravené koleje,vyměněné výhybky, moderní systémy, ale také například opravu tří mostních objektů, výstavbu protihlukových stěn a zrychlení a zjednodušení odbavování důležitého železničního uzlu.

VÍCE: Přestavba nádraží v Olomouci cestující omezí až příští rok