Dělníci se totiž v polovině dubna pustí do rekonstrukce peronu, hotová by měla být za necelé dva měsíce.

Pak přijdou na řadu další nástupiště a také podchod.  K vlakům by nově měly cestující vyvézt eskalátory.

V těchto dnech finišují práce na zcela novém pátém peróně, který bude hotový 9. dubna.

Po něm přijde na řadu přestavba čtvrtého. Nové stanoviště dostupné podchodem směrem do Hodolan tak bude dočasně sloužit lidem, kteří jezdí ve směru na Šternberk.

Pokračuje tak velká rekonstrukce železniční stanice Olomouc, která v průběhu roku ovlivní nejen cestující na železnici, ale i dopravu ve městě. Prozatím se však pro silniční uzavírky dolaďují jednotlivé termíny a formy omezení.

Nový peron za 55 dní 

Nové ostrovní nástupiště, odkud v budoucnu pojedou vlaky do Krnova, získává v těchto dnech střechu.

„Pracuje se také na výtahu či informačních systémech. Stavba však pokračuje na řadě dalších míst ve stanici. Denně se tady pohybuje sedmdesát lidí," řekl Marcel Navrátil, ředitel výstavby ze společnosti OHL ŽS. Ta je s Alpine Bau ve sdružení firem, které zakázku za více než tři miliardy korun dělají. Investorem je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Na páté nástupiště se po dobu oprav čtvrtého budou lidé dostávat podchodem, který spojuje přednádraží a Táborskou ulici v Hodolanech. Postupně dostanou nový vzhled všechny peróny.

„Na každém bychom měli pracovat padesát pět dní," vypočítal Marcel Navrátil.

A dojde i na samotný podchod, který spojuje vestibul a jednotlivá stanoviště.

Eskalátory místo schodiště

Oproti původním plánům se do projektu navíc přidal požadavek olomouckého hejtmanství.

„Ke každému nástupišti budeme dělat eskalátory, které nahradí z jedné strany dnešní schodiště," podotkl Jan Travěnec, náměstek ředitele pro investice ze Stavební správy východ SŽDC.

Pavlovický podjezd po prázdninách

V letošním roce se bude opravovat také Pavlovický podchod či Černovírský nadjezd. Půjde o větší stavební zásahy, které se dotknou nejen řidičů, ale také například chodců a cyklistů.

„Prozatím se však vedou jednání o termínech a dalších podrobnostech. Informace budeme mít nachystané na konci března či na začátku dubna," vzkázal ředitel výstavby OHL ŽS.

Podle Jana Travěnce se i přes odpor města bude oprava Pavlovického podjezdu muset uskutečnit po letních prázdninách.

Jedno z dalších omezení, o kterém se teď rozhoduje, je také výkop kanalizační propusti v oblasti Černé cesty a Sokolovské ulice, která spojuje Gorazdovo náměstí a Klášterní Hradisko. Zde se podle zástupce investora Daniela Holého ze SŽDC diskutuje o částečném ale i úplném omezení.