Pantograf vyrazil v sobotu 20. dubna z Olomouce do Červenky, Prostějova a Přerova. Hned prvním spojem se svezly desítky lidí. Možnost projet se soupravou si nenechal ujít Jakub Svoboda z Frýdku. „Tímhle vlakem jedu poprvé. Do Frýdku nikdy nejezdil, ale rád se projedu,“ řekl.

Obec Střeň chce opravit a následně oživit zapomenuté nádraží u železničního koridoru
Zapomenuté nádraží ve Střeni ožije. Jako tahák pro cyklisty i fanoušky železnice

Za řídicí pult soupravy usedl strojvedoucí Jáchym Hurtík.

„Panťáky mám rád. Mám k nim osobní vztah, protože jsem s nimi jezdil od útlého věku ze Lhotky nad Bečvou. Určitě jejich konec někdo opláče, ale mnozí cestující se budou radovat, protože interiér je dávno za zenitem. Už v době vývoje byly pantografy vysokopodlažní, což si myslím, že byla velká chyba,“ řekl.

Elektrické jednotky řady 460 se vyráběly v letech 1974 až 1978 ve Vagónce Studénka. Jednotek závod vyrobil 43 a přiděleny byly do dep v Ostravě, Ústí nad Labem a Košicích. V České republice byly v posledních letech nasazovány vesměs jako zálohy v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Přezdívku Tornádo získaly díky charakteristickému zvuku při rozjezdu.

Vizualizace VRT Přerov - Bohumín
K Olomouci rychlostí 320 km/h. Chystaný úsek VRT pomůže hanácké metropoli

Třídenní rozlučka začala v pátek 19. dubna společným focením čtyř historických a moderních jednotek. Skončí v neděli jízdou Tornádo expresu z Olomouce přes Vsetín do Střelné a pak zpět ze Střelné přes Olomouc, Kolín a Ústí nad Labem do Chomutova.