Ten symbolizuje počet usmrcených chodců při dopravních nehodách v České republice za loňský rok.

Kampaní #nepozornostzabiji chce Česká asociace pojišťoven upozornit na rizika manipulace s mobilním telefonem ve chvílích, kdy je člověk účastníkem provozu na pozemních komunikacích.

„Nepozorní chodci, kteří se v blízkosti vozovky věnují spíše mobilnímu telefonu než sledování provozu, výrazně zvyšují riziko nehody. Takové chování podle průzkumu přiznávají celé dvě třetiny chodců ve věku od 18 do 44 let. U dětí a mladistvých toto číslo může být patrně ještě vyšší,“ uvedl Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven.

„I letos budou hrát v naší komunikační kampani klíčovou roli emoce. Aktivity jsme ale posunuli více do ulic a do online prostředí,“ dodal ke kampani.

Kritická místa nehod bývají často na hlavních křižovatkách uvnitř velkých měst. Kampaň proto běží v Praze, Brně, Plzni, Hradci Králové, Liberci, Olomouci a Ostravě.

Jen v těchto sedmi městech došlo za posledních šest let k celkem 7 421 nehodám s účastí chodce. Lokality, kde jsou polepy a pomníky instalovány, vybírala Česká asociace pojišťoven ve spolupráci s Policií ČR na základě statistik nehodovosti a zároveň tak, aby neohrozila plynulost provozu.