Letos si vybírali z nabídky rekordního počtu pivovarů. Festivalu se jich tentokrát zúčastnily na čtyři desítky, čepovala se piva ovocná, kořeněná i bylinková.

Jedenáctý ročník olomouckého pivního festivalu považují jeho pořadatelé za průměrný co do návštěvnosti i množství vypitého pěnivého moku.

„Na korunní pevnůstku dorazilo přes 15 tisíc platících návštěvníků, vypili skoro 400 hektolitrů piva. Tato čísla jsou obvyklým standardem. Rok od roku je ale mnohem těžší a hlavně dražší si zájem lidí a celkovou návštěvnost vůbec udržet," přiznal pořadatel Pavel Spálený.

Jen honoráře zpěváků, kapel a potřebná technika stály přes 1,8 milionu korun.

Beerfest v Korunní pevnůstce

Bratři Nedvědové měli úspěch

V minulosti se pořadatelé potýkali se slabou návštěvností hlavně ve středu a ve čtvrtek. Proto v tyto dny posílili hudební program.

„Vyplatilo se to, protože nejvyšší návštěvnost jsme letos měli překvapivě právě ve čtvrtek. Horkýže slíže a hlavně bratři Nedvědovi měli obrovský úspěch. Honza Nedvěd mi po koncertě sám přiznal, že ho překvapilo, kolik lidí si je přišlo poslechnout. Amfiteátr byl v tu dobu plný, byla tam skvělá atmosféra," popsal překvapení letošního beerfestu Spálený.

Beerfest na Korunní pevnůstce

Gumáky nebyly potřeba

Po předloňské zkušenosti, kdy celý beerfest doslova propršel a lidé se brodili bahnem a loužemi, se pořadatelé na mokrou variantu dobře připravili.

Návštěvníci se před deštěm mohli schovat do velkoprostorových stanů, které měly celkovou plochu přes 1 500 metrů čtverečních.

„Naštěstí ani moc nebyly potřeba. V pátek se přehnaly tři přeháňky, večer se počasí hodně zlepšilo. Byli jsme na bouřky připraveni, ty největší kaluže v areálu pevnůstky jsme hned zasypávali štěrkem, gumáky tentokrát vůbec nebyly potřeba," poznamenal Spálený.

VÍCE FOTOGRAFIÍ: Na Korunní pevnůstce začal jedenáctý Beerfest

Speciály chutnaly

Návštěvníci olomouckého pivního festivalu mohli vybírat z několika desítek druhů piva. Poprvé v historii se ho zúčastnilo 40 pivovarů. Připravily nejen klasickou nabídku, ale i nejrůznější speciály s příchutí různého ovoce, koření či bylinek. A novinky lidé ochutnávali moc rádi.

„S přítelem jsme si koupili zvýhodněné permanentky a chodíme sem každý den hned po práci. Co jsme ušetřili na vstupném, to utratíme za pivo. Vybíráme si jen ty druhy, které se v obchodech běžně nedají koupit a speciály, které ještě neznáme. Jsme rádi, že je beerfest každoročně přímo v Olomouci. Nemusíme si kvůli tomu brát dovolenou ani jezdit na druhý konec republiky," pochvalovala si devětačtyřicetiletá Jaroslava z Olomouce.