V olomouckém muzeu si hosté mohli prohlédnout a osahat nejstarší provozuschopnou parní lokomotivu v Česku „Kocúra“ 314.303 z roku 1898, rychlíkovou fešandu „Rosničku“ 464.202 z roku 1956 nebo motoráček „Kredenc“ M 262.018 z roku 1950.

Nejmenší příznivce železnice vozila po areálu depozitáře posunovací mašinka BN 60, na kterou se stály fronty.

Řada lidí rovněž využila první letošní možnosti svezení historickými vlaky. Při příležitosti konání akce For Model 2023 na Výstavišti Flora jezdily mezi hlavním nádražím a Řepčínem vlaky sestavené z legendárních motoráčků M 131.1 „Hurvínek“.

Olomoucké muzeum se vloni dočkalo kompletní rekonstrukce točny. Opravou prošlo kolejiště u depa, kde byla položena nová žulová dlažba v části kolejí mezi točnou a stáním, takzvanou kruhovou remízou. Pohyb návštěvníků po kolejišti je díky tomu bezpečnější.