Nový styl promění nejen logo muzea, ale i veškerou vizuální prezentaci, včetně plakátů, webových stránek či průčelí budov významné kulturní instituce v Olomouci.

Kombinuje stylizované historické lomené iniciály a moderní bezpatkové písmo, základem je i decentní propojení černé, bílé a hřejivě šedé.

„S logem, které doposud užíváme a které vytvořil náš skvělý grafik Petr Šmalec, jsme byli spokojeni. Jenže jsme měli jen logo, chyběl ucelený vizuální styl, který by naši instituci reprezentoval v celé její šíři. Soutěžícím jsme proto dali dvě možnosti: dopracovat vizuální identitu se současným logem, nebo vytvořit zcela nový systém,“ uvedl ředitel Muzea umění Olomouc Ondřej Zatloukal.

„Vítězové zvolili druhou variantu. Jejich návrh s nimi ještě drobně dolaďujeme, ale jako celek splňuje naše požadavky na sdělnost, estetiku i určitou exkluzivitu, protože s novým vizuálním stylem získáváme i naši vlastní originální abecedu a číselnou řadu.“

Propojení historie se současností

Grafičtí designéři si jako základní koncepční východisko zvolili architektonické řešení budovy Arcidiecézního muzea i budoucího SEFO.

„Pro nás je to spojení okamžiku, kdy se historie protíná se současností, ale hranice mezi historií a současností je přitom jasně čitelná. Vysvětlit to lze třeba prostřednictvím typografie – k historickému lomenému písmu jsme přiřadili moderní grotesk,“ vysvětluje grafický designér Richard Wilde.

Základní barevnou kombinaci pak utváří černá a bílá doplněná o hřejivě šedou.

„Výchozí barevnost pak doplňuje proměnlivá paleta barev, která je například na plakátě daná barevností použitého uměleckého díla,“ doplňuje Anežka Hrubá Ciglerová.

Muzeum umění Olomouc se při výběru grafického studia obrátilo na společnost CZECHDESIGN, která má s obdobnými projekty velké zkušenosti.

„Vypsali jsme otevřenou výzvu, do níž se přihlásily desítky zájemců. Následně jsme doporučili pět týmů designérů, kteří byli vzhledem k předchozím zkušenostem do soutěže vyzváni. Jeden z nich sice těsně před odevzdáním soutěžních návrhů odstoupil, přesto bylo velmi obtížné vybrat ten nejlepší,“ říká ředitelka společnosti Jana Vinšová.

Pro Muzeum umění Olomouc je nový vizuální styl, který bude v následujících měsících implementovat do svých materiálů, celkem osmou proměnou v jeho sedmdesátileté historii. Nyní využívá muzeum jednoduché bílé logo MUO na tyrkysovém podkladu vytvořené v roce 2014 grafickým designérem a zaměstnancem muzea Petrem Šmalcem, který byl zapojen do procesu soutěže na nový vizuální styl muzea.

Zdroj: Muzeum umění Olomouc