Nový styl promění nejen logo muzea, ale i veškerou vizuální prezentaci, včetně plakátů, webových stránek či průčelí budov významné kulturní instituce v Olomouci.

Kombinuje stylizované historické lomené iniciály a moderní bezpatkové písmo, základem je i decentní propojení černé, bílé a hřejivě šedé.

Vizualizace upravené podoby novostavby Středoevropského fóra v centru Olomouce
SEFO bude, oznámili podobu i termín. Muzeum zavádí vstup zdarma

„S logem, které doposud užíváme a které vytvořil náš skvělý grafik Petr Šmalec, jsme byli spokojeni. Jenže jsme měli jen logo, chyběl ucelený vizuální styl, který by naši instituci reprezentoval v celé její šíři. Soutěžícím jsme proto dali dvě možnosti: dopracovat vizuální identitu se současným logem, nebo vytvořit zcela nový systém,“ uvedl ředitel Muzea umění Olomouc Ondřej Zatloukal.

„Vítězové zvolili druhou variantu. Jejich návrh s nimi ještě drobně dolaďujeme, ale jako celek splňuje naše požadavky na sdělnost, estetiku i určitou exkluzivitu, protože s novým vizuálním stylem získáváme i naši vlastní originální abecedu a číselnou řadu.“

Vizualizace kostela sv. Petra na olomouckém Předhradí (dnešní Křížkovského ulice)
Jak vypadal zbořený kostel sv. Petra v Olomouci? Tady jsou unikátní vizualizace

Propojení historie se současností

Grafičtí designéři si jako základní koncepční východisko zvolili architektonické řešení budovy Arcidiecézního muzea i budoucího SEFO.

„Pro nás je to spojení okamžiku, kdy se historie protíná se současností, ale hranice mezi historií a současností je přitom jasně čitelná. Vysvětlit to lze třeba prostřednictvím typografie – k historickému lomenému písmu jsme přiřadili moderní grotesk,“ vysvětluje grafický designér Richard Wilde.

Základní barevnou kombinaci pak utváří černá a bílá doplněná o hřejivě šedou.

„Výchozí barevnost pak doplňuje proměnlivá paleta barev, která je například na plakátě daná barevností použitého uměleckého díla,“ doplňuje Anežka Hrubá Ciglerová.

Roh domu ve Školní ulici v Olomouci "zdobí" kostičky ze stavebnice, 12. dubna 2021.
Roh domu v centru Olomouce zdobí barevné kostičky stavebnice

Muzeum umění Olomouc se při výběru grafického studia obrátilo na společnost CZECHDESIGN, která má s obdobnými projekty velké zkušenosti.

„Vypsali jsme otevřenou výzvu, do níž se přihlásily desítky zájemců. Následně jsme doporučili pět týmů designérů, kteří byli vzhledem k předchozím zkušenostem do soutěže vyzváni. Jeden z nich sice těsně před odevzdáním soutěžních návrhů odstoupil, přesto bylo velmi obtížné vybrat ten nejlepší,“ říká ředitelka společnosti Jana Vinšová.

Pro Muzeum umění Olomouc je nový vizuální styl, který bude v následujících měsících implementovat do svých materiálů, celkem osmou proměnou v jeho sedmdesátileté historii. Nyní využívá muzeum jednoduché bílé logo MUO na tyrkysovém podkladu vytvořené v roce 2014 grafickým designérem a zaměstnancem muzea Petrem Šmalcem, který byl zapojen do procesu soutěže na nový vizuální styl muzea.

Zdroj: Muzeum umění Olomouc

Nová kavárna v Muzeu umění v Olomouci
Nová kavárna v Muzeu umění má originální výzdobu. Podívejte se