Uzavírka na vytížené spojnici mezi výpadovkou na Šternberk a centrem Olomouce vyhnala v pondělní ranní špičce šňůry aut na objížďky.

Podle policistů se v pondělí ráno v Olomouci jezdilo pomalu, ale bez zásadních komplikací.

Hodně husto ale bylo v centru města či na ulici 1. máje, kudy se táhla řada aut mířících od Dobrovského ulice.

Olomoucká radnice pro plynulejší provoz vypnula semafory na Žižkově náměstí, naopak dopoledne zapnula "světla" v přednádraží. 

Chodci a cyklisté mohou zatím přes most i nadále, stejně tak městská hromadná doprava. Nadobro se přemostění kvůli bourání uzavře 30. června. Pro pěší je v sousedství postavena provizorní lávka.

Zácpa na 1. máje

První hodiny uizavírky důležité tepny Olomouc přežila bez kolapsu. Na objízdných trasách se před křižovatkami doprava nazablokovala.

Na některých úsecích a na zkratkách Olomoučanů se ale vytvářely kolony.

Auta ucpala ulici 1.máje, kam se napojovali řidič jedoucí z Dobrovského přes Jiřího z Poděbrad či Komenského.

Zde si šoféři museli počkat asi nejdéle, ale kolona popojížděla. Nestála. Na křižovatce u Žižkova náměstí řídili dopravu policisté.

„Problém byl částečně způsoben tím, že ne všichni řidiči uposlechli pokynů dopravního značení a nechali v ulici Jiřího z Poděbrad zaparkovaná vozidla, a jelikož se ulice od rána změnila v obousměrnou, stojící vozidla pak způsobovala zpomalení dopravy,“ vysvětlil mluvčí olomoucké radnice Michal Folta.

Z hlediska MHD podle něj větší komplikace nenastaly, došlo jen k několikaminutovým zpožděním několika spojů.

Lazce překvapivě klidné

Oficiální objízdná trasa vede od Šternberka do Pavlovické ulice přes Divišovu a Hodolanskou do ulice Tovární. Z Uničova, Štěpánova a Chomoutova povede objížďka ulicemi Lazecká a Na Střelnici k okružní křižovatce ulic na Dobrovského. V těchto ulicích nebo ráno více aut než obvykle.

„Myslela jsem, že všichni povalí na Štarnov, přes Chomoutov na Lazce, ale před křižovatkou Lazecké a Na Střelnici jsem o půl osmé stála ani ne minutu. Že by všichni jeli vlakem?“ smála se Monika Pospíšilová, která jela z Chomoutova do centra města.

Podle olomouckého magistrátu značná část řidičů dle předpokladu nevyužila objízdnou trasu, ale snažila se projet jinými cestami přes centrum města.

V pohotovosti tak byli od rána v ulicích města také příslušní pracovníci magistrátu i policisté a podle situace přijímají další opatření.

„Upravil se už například signální plán na semaforech na křižovatce ulic Tovární a Hodolanská u hodolanského divadla tak, aby řidiči, přijíždějící od Tovární ulice, měli delší limit na odbočení doleva do Hodolan,“ popsal Michal Folta a doplnil, že po prvních negativních zkušenostech byly vypnuty semafory na Žižkově náměstí a během dopoledne bylo naopak spuštěno signalizační zařízení na křižovatce ulic Masarykova a Jeremenkova.

Policie: Husto, ale bez komplikací

Mluvčí policie Libor Hejtman pak odpoledne popisoval, že doprava v Olomouci ve špičce sice zhoustla, avšak výraznější komplikace v provozu hlášeny nebyly .

„Chvilku to asi potrvá, než se změna v dopravě usadí, ale dokonce se nestala ani žádná dopravní nehoda v souvislosti s objízdnou trasou,“ doplnil okolo třetí hodiny Libor Hejtman s tím, že policie bude nadále situaci sledovat a v případě potřeby pomáhat, aby doprava byla co nejplynulejší.

Most v Komenského ulici zůstává až do konce června otevřený pro autobusy MHD a pro vozidla IZS, stejně jako pro pěší a cyklisty. Těm bude od července sloužit nová provizorní lávka. 

Patnáct měsíců

Most v Komenského ulici zůstává až do konce června otevřený pro autobusy MHD a pro vozidla IZS, stejně jako pro pěší a cyklisty. Těm pak bude od července sloužit nová provizorní lávka.

V červenci se také most úplně uzavře a to na dobu 15 měsíců.

Po dokončení stavby v Komenského ulici se od jara 2020 uzavře také most na Masarykově třídě.

Jeho stavba bude probíhat po půlkách tak, aby byla zachována průjezdnost pro MHD, proto dopravní omezení budou už pouze dílčí.