Most má totiž narušenou statiku. Vystavění nového přemostění železniční trati Olomouc – Zábřeh bude až součástí rekonstrukce železničního uzlu Olomouc v roce 2011.

Po nadjezdu na silničce mezi olomouckými místními částmi Černovír a Chválkovice jezdily dříve i automobily. Poryvy loňské vychřice však vytrhaly části zábradlí a narušily jeho statiku. Olomoucká radnice most uzavřela, ale cyklisté a pěší si přes něj zkracovali cestu dál.

„Ještě loni v březnu instalovali pracovníci technických služeb na most zábradlí vysoké 1,6 metru, čímž umožnili bezpečný průchod pěším a cyklistům koridorem o šíři 1,4 metru. Automobily ale na nadjezd nesmějí,“ sdělil mluvčí olomoucké radnice Ivan Rašťák.

Dodal, že pro zásadnější opravy by byla nutná dlouhodobější výluka na železničním koridoru Olomouc – Červenka, který prochází právě pod poškozeným mostem.

„Nadjez bude proto zrekonstruován až v rámci modernizace železničního uzlu Olomouc. Ta navazuje na vybudování koridoru Olomouc – Červenka.

„Stavební práce, jejichž součástí je i vybudování nadjezdu v černovírském lese, začnou nejpozději v roce 2011,“ informoval Miroslav Bocák ze Správy železniční a dopravní cesty v Olomouci.

Upřesnil, že poničený most stavaři odstraní, podobně jako tomu bylo v Grygově, a na jeho místě postaví nový.

Ivo Opletal