Po sestavení bude konstrukce měřit na délku celkem 55 metrů. Během podzimu ji svařenou a natřenou nasunou na rekonstruovanou stranu.

„Připravujeme položení nosné konstrukce mostu. V současnosti probíhají práce na založení mostu a mostních opěr. Předcházela stavba speciální dráhy, po níž se bude konstrukce na místo nasouvat. Poté dojde ke kompletaci konstrukce již nad vodou, zejména k osazování výztuže, bednění a betonáži mostovky,“ vysvětlil postup stavby nového mostu investiční ředitel Povodí Moravy Tomáš Bělaška.

Na jaře na druhou půlku

Podle Povodí Moravy zatím práce běží podle harmonogramu. Rekonstruovaná strana mostu by měla být stavebně dokončena na jaře 2021, pak se práce přesunou na druhou polovinu.

Nový most bude ocelový s betonovou deskou, složený ze dvou polí. Jeho celková délka dosáhne 63,3 metru, široký bude 26,3 metru. Most povede ve výšce 7,65 metru nad dnem řeky.

Atraktivní vzhled nového mostu pochází z pera renomovaného architekta Antonína Nováka a podle svého tvaru dostal přezdívku Rejnok. Oproti předchozí podobě přibylo oblouků a celkový tvar konstrukce připomíná plavající parybu.

V provozu za dva roky

Konstrukce nového mostu i samotné koryto Moravy pod mostem je navrženo tak, aby zajistilo převedení průtoku 380leté vody o průtoku 650 metrů krychlových za sekundu. Celá stavba by měla být dokončena v polovině roku 2022.

„Most vytvoří společně s náplavkou hlavní dominanty nového nábřeží. Rekonstrukce mostu na Masarykově třídě představuje předposlední fázi při výstavbě této etapy protipovodňové ochrany. V rámci poslední už bude probíhat pouze dokončování stavebních prací, ozelenění a náhradní výsadba, dokončení náplavky a propojení mostů na Masarykově třídě a Komenského ulici,“ dodal generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.