V „esíčku“ u květínské křižovatky se během pouhých pár dnů staly čtyři dopravní nehody. V pondělí 11. prosince řidič citroënu zboural autobusovou zastávku. Zraněného ho převezla záchranka do olomoucké fakultní nemocnice.
V úterý 12. prosince vyjel řidič Mitsubishi Pajero na stejném místě kvůli vysoké rychlosti mimo silnici. Tentokrát mu už v „rozletu“ nebránila kovová konstrukce zastávky. Vůz skončil v potoce, řidič nezraněn.
O den později vyjížděli policisté a hasiči do lokality znovu. Řidič ve voze Nissan Sunny skončil v důsledku smyku v příkopu. Nehoda se stala o pár desítek metrů dál směrem na Libivou.
„Při dokumentování havárie policisté zjistili, že pneumatiky na zadní nápravě vozu nemají dostatečnou hloubku dezénu a že jsou ve špatném stavu, protože na nich byly zjevné praskliny,“ poznamenala policejní mluvčí Marie Šafářová.
Čtyři dny, čtyři nehody
Zatím poslední nehoda tohoto týdne se v lokalitě stala ve čtvrtek 14. prosince. Jedenatřicetiletá řidička s Fordem Fiesta jela od Zábřehu směrem na Libivou. Při průjezdu táhlou zatáčkou přejela částečně do protisměru, kde se její vůz střetl s protijedoucí dodávkou. Ani tentokrát se nikdo nezranil, policisté však zjistili, že fiesta má propadlou technickou.
Nebývalé množství nehod během pár dní na jednom místě neušlo pozornosti uživatelů sociálních sítí. Někteří o místu začali mluvit jako o „legendární zatáčce“.
„Za tři dny třetí nebo čtvrtá nehoda, to je slušný. To je opravdu na zpomalovací retardéry nebo na kameru jako za Přerovem, tam taky všichni brzdí. Dopadne to tak, že místo sedmdesátky tam dají padesát. A až se dostaneme na deset, tak se to teprve bude řešit. Nejspíš by se tam uživila i odtahová služba,“ napsal na sociální síti Facebook David Neoral.
„Nepřizpůsobení se stavu vozovky (počasí) a pak to takhle dopadá. V tomto úseku je docela provoz. Ta šedesátka tam není že srandy. Zatáčka hned po skončení obchvatu od Zábřehu pěkně vynáší, pak křižovatka na Lukavici a klasika je odbočka na Květín. Není den, aby tam něco nebylo, a pořád se najdou magoři, co budou riskovat a něco si dokazovat,“ poznamenala Lenka Neugebauerová.
Frekventovaný úsek
Faktem je, že úsek patří mezi nejvytíženější v okrese Šumperk. Před křižovatkou značky snižují rychlost na sedmdesát kilometrů v hodině, za mokra zde platí šedesátka. Tu však zdaleka ne všichni řidiči dodržují.
Řešení přinese stejně jako na Bludovském kopci až obchvat. Ten spojí budoucí dálnici D35 se čtyřproudovkou u Zvole.
Podle posledních informací Ředitelství silnic a dálnic se má obchvat Libivé začít stavět v roce 2027, hotový má být o dva roky později. Aktuálně projektanti dokončují dokumentaci pro stavební povolení.
„Byl dokončen geometrický plán a trasa je kompletně zakreslena v katastru nemovitostí. Výkupy pozemků mají začít v 1. čtvrtletí 2024,“ informuje Ředitelství silnic a dálnic v nejnovějším infoletáku.