Uvažuje se totiž o elektrizaci trati Olomouc – Krnov – Opava.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v letošním roce zadá takzvanou studii proveditelnosti.

„Určitě by to bylo přínosem. Z Moravského Berouna dojíždí desítky lidí do Hluboček a Olomouce za prací a studenti do škol. Elektrizace by jim ušetřila čas. Je však otázkou, zda by se realizovalo celé, nebo by se trať rozdělila na několik úseků,“ zamýšlela se starostka Moravského Berouna a krajská zastupitelka Zdenka Szukalská.

Odpověď na tyto otázky zatím SŽDC nemá. Deníku potvrdila, že na popud Moravskoslezského kraje, který potřebuje vyřešit lepší napojení Bruntálska na zbytek regionu, připravuje zadání studie.

„SŽDC plánuje zadat v letošním roce zpracování technickoekonomické studie na elektrizaci trati Olomouc – Krnov – Opava. Tato studie prověří technická řešení modernizace i ekonomickou efektivitu,“ informovala mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

„V tuto chvíli je tedy velmi předčasné hovořit o technickém řešení a možném termínu realizace,“ sdělila mluvčí.

Stošedesátkou na Šternberk

Podstatně dále je na Olomoucku modernizace trati mezi Olomoucí a Uničovem.

Po této regionální železnici by měly vlaky uhánět rychlostí 160 kilometrů za hodinu, což je zatím výsadou hlavních železničních tepen v zemi.

Zahájení samotné elektrizace a zkapacitnění spojnice mezi Olomoucí a Šumperkem je plánováno na jaro 2019.

V těchto dnech bylo rozhodnuto, že zakázku na projekt získá sdružení firem Moravia Consult, Sudop Praha a Sudop EU. Stát jim za to zaplatí 108,4 milionu korun.