První dva vnitrostátní rychlíky doplní během příštího roku ještě dvanáct dalších souprav.

České dráhy za ně tuzemskému výrobci Škoda Transportation zaplatí celkem 2,7 miliardy korun.

„Nové vlaky určené pro rychlíkové spoje jezdí na rychlíkové lince R13 z Olomouce přes Přerov, Otrokovice a Břeclav do Brna a na jaře 2016 pojedou také na lince R19 z Prahy do Pardubic, České Třebové, Svitav, Blanska a Brna," řekl člen představenstva Českých drah Michal Štěpán.

Vlaky InterPanter mohou jet rychlostí 160 kilometrů za hodinu a nabídnou lidem komfortní cestování.

„Vlaky odstraní bariéry pro cestování lidí na vozíku, maminek s kočárky nebo cyklistů s koly. Jsou vybavené klimatizací a hlavně mladí jistě ocení Wi-Fi, díky které mohou být na cestě stále on-line. Zároveň cestující mohou po celou dobu jízdy napájet své notebooky či mobilní telefony," doplnil Michal Štěpán.

Koženku nahradí moderna

Modernizace se v příštím roce nebude týkat jen vozů InterPanter.

Obnovy se dočkají také desítky rychlíkových vagonů, ve kterých budou staré koženkové sedačky nahrazeny čalouněnými sedadly, přibudou elektrické zásuvky, nový informační systém a u některých také klimatizace.

„Půjde o největší obnovu rychlíkových vagonů v historii Českých drah," dodala mluvčí podniku Kateřina Šubová.