VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ministr Prachař v Olomouci: Obce nemůžou bránit dopravním stavbám

Olomouc – Důležitost dostavby dálnice D1 či napojení Olomouce na Hradec Králové po R35 potvrdil při své návštěvě Olomouckého kraje ministr dopravy Antonín Prachař (ANO).

7.4.2014 5
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) na Moravském fóru v OlomouciFoto: DENÍK/Veronika Kolesárová

Zároveň však během Moravského fóra, které se konalo v pondělí v Regionálním centru Olomouci, vyjmenoval všechny překážky, které se k rozvoji dopravní infrastruktury váží.

K nim podle ministra Prachaře patří v první řadě problematika kolem výkupu pozemků, které brzdí jak přípravu přerovské D1, tak i dostavbu R35.

Současně zmínil územní plány obcí a krajů, které jdou mnohdy proti záměrům staveb.

„Není možné, aby nám obce o padesáti obyvatelích a třech zastupitelích bránily při záměrech nadregionálního významu. Je třeba, aby se v územních plánech zohledňovala důležitá dopravní infrastruktura, ne aby koncepce šly proti ní," řekl Antonín Prachař.

Poslední oblastí, na kterou upozornil, je zákon o zadávání veřejných zakázek. Ministr Prachař řekl, že je nutné apelovat na změnu legislativy.

„V případě novely zákona o výkupu pozemků bychom ji chtěli do sněmovny předložit v horizontu dvou týdnů. U zákona o veřejných zakázkách, který spadá pod ministerstvo pro místní rozvoj, nestačí drobné technické úpravy," přiznal šéf rezortu dopravy.

„Jsem však optimista, nový zákon o veřejných zakázkách by mohl začít platit od 1. ledna příštího roku," domnívá se Antonín Prachař.

12,5 let na přípravu? Skandál!

Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) na Moravském fóru v OlomouciDalší z účastníků třetího ročníku Moravského dopravního fóra a prezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák upozornil, že kvůli nedostatečné dopravní infrastruktuře Česko klesá na žebříčku konkurenceschop­nosti razantně hluboko.

„Průměrná doba přípravy stavby je tady dvanáct a půl roku, to je skandál," netajil se Jaroslav Hanák.

Stejně tak si nebral servítky, když hovořil o dalším důvodu poklesu Česka v očích zahraničních investorů.

Vedle nedostatečného dopravního spojení s Rakouskem ale i ostatními sousedními státy je pro ně velkým vykřičníkem korupční prostředí.

„Proto je potřeba legislativních úprav," uzavřel prezident Svazu průmyslu a dopravy.

Kromě zmíněných mužů se konference zúčastnil také olomoucký hejtman Jiří Rozbořil (ČSSD), jeho náměstek Alois Mačák (ČSSD), nebo například ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka, starosta Přerova Jiří Lajtoch (ČSSD) či náměstek zlínského hejtmana Jaroslav Drozd (ČSSD).¨

Akci, při kterých zazněly priority, ale také možnosti čerpání evropských dotací, pořádalo Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě v čele s jeho předsedou, bývalým zlínským hejtmanem za ODS, Liborem Lukášem.

Autor: Veronika Kolesárová

7.4.2014 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Olomoučtí hokejisté (v červeném) porazili Plzeň 5:0. Branislav Konrád a David Škůrek
34

Plecharéna slavila! Mora se lídrovi pomstila za debakl

Kdo bude zastupovat Olomoucký kraj ve Sněmovně
9 12

Toto jsou vaši noví poslanci z Olomouckého kraje

Nepropásněte! Výsledky voleb ve vaší obci, názory, podrobnosti

Emocemi a překvapeními nabitý volební víkend přinesl spoustu zajímavých změn, výsledků a reakcí. Tištěný pondělní Deník jich bude plný.  

Fakultka v Šantovce "půjčí" lidem robota, který umí šetrně operovat

Unikátní příležitost stát se na chvíli chirurgem, který operuje pomocí robota, mohou využít zájemci počátkem příštího týdne v olomoucké obchodní galerii Šantovka.

Jak volila velká města v Olomouckém kraji? Na bedně se liší

Zatímco hnutí ANO jednoznačně triumfovalo i ve všech velkých městech Olomouckého kraje, na dalších příčkách už jsou mezi hlavními centry regionu rozdíly.

Olomoucký primátor doskočil až do parlamentu, matadory nechal mimo

Primátor Olomouce Antonín Staněk je jedním ze skokanů letošních voleb.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení