Pro stavbu, která odvede dopravu z nebezpečného Bludovského kopce, hodlá letos požádat o stavební povolení.

Přípravy běží na dalších třech úsecích: obchvatu Zábřehu, Libivé a dálnici z Mohelnice do Čech.

Přípravy na stavbu obchvatu Bludova jsou ze všech připravovaných rychlostních úseků na Šumpersku nejdál. ŘSD v tomto roce hodlá pro tuto akci požádat o stavební povolení.

„Možná to stihneme už kolem pololetí. Letos chceme také vysoutěžit a začít připravovat dokumentaci pro provedení stavby. Podle ní budou zhotovitelé naceňovat veřejnou zakázku na výstavbu komunikace,“ přiblížil ředitel olomoucké správy ŘSD Martin Smolka s tím, že se zahájením stavby se stále počítá v dubnu 2021.

Organizace už má vydány čtyři pětiny smluv na výkupy pozemků. Dobíhá i prodej parcel, které patří městu Šumperk.

„Do zastupitelstva jdou na schválení poslední pozemky, které město ŘSD prodává,“ sdělil tajemník Městského úřadu Šumperk Petr Holub.

Kudy povede obchvat Zábřehu?

Přípravné práce běží i na obchvatu Zábřehu, o němž nebylo v minulosti příliš slyšet.

Šestikilometrový úsek bude začínat mimoúrovňovou křižovatkou na konci obchvatu Postřelmova, kterou čeká částečná dostavba.

Trasa pak bude křížit silnici do Lesnice, Leštiny, železniční vlečku do Vitošova, Moravskou Sázavu a u Rájce se další mimoúrovňovou křižovatkou napojí na současný obchvat Zvole.

Na obchvatu Zábřehu je hotové zaměření stavby, geotechnický průzkum a začíná se projektovat dokumentace pro územní rozhodnutí.

Libivé se uleví

Trasa obchvatu Libivé je rovněž zaměřena a má hotový geotechnický průzkum.

„Máme podepsanou smlouvu s projektantem. Ten začne pracovat, jakmile bude usazena křižovatka Mohelnice sever, která je součástí stavby dálnice D35. Do ní se obchvat Libivé napojuje. Počítáme, že koncept křižovatky budeme znát do tří měsíců,“ řekl Martin Smolka.

V trase budoucí dálnice D35 se v těchto týdnech pohybují geodeti, kteří ji zaměřují. Prioritu by měl mít obchvat Mohelnice a zmíněné napojení dvou dálnic v prostoru mezi Křemačovem, Podolím a Mohelnicí.

Výrazně se tak uleví obyvatelům Libivé, přes kterou podle posledního měření dopravy projede v pracovní dny bezmála čtrnáct tisíc aut.

„Následně budeme řešit zbytek dálnice D35 směrem na západ kolem Maletína ke Starému Městu. Tam se pohybujeme v nezastavěném lesnatém území a neočekáváme takové komplikace,“ dodal Martin Smolka.