„Naším cílem je kino znovuoživit. To je možné udělat jedině tak, že z něj vytvoříme artové kino. Konkurovat Cinestaru není v našich silách. Nebudeme tedy hrát premiéry s tříměsíčním zpožděním, protože na ně lidé téměř nechodí, ale zaměříme se na konkrétní cílové skupiny, kterým připravíme program na míru,“ uvedla budoucí programová ředitelka Veronika Klusáková.

Dramaturgie se zaměří na artové a české filmy. Večerní projekce budou určené studentům a příznivcům dobrého filmu a ty dopolední zase seniorům a rodinám s dětmi.

Filmy budou navíc v novém roce rozděleny do konkrétních dramaturgických skupin a cyklů jako Zlatý fond kinematografie, České a světové premiéry a Dopolední projekce pro rodiče s dětmi.

Vizulizace nového vstupu do kina Metropol s kavárnou

Vizualizace nového vstupu do kina s kavárnou

„Tématem, které bude v novém roce skloňováno čím dál častěji, je také digitalizace kina, jež by měla výrazně napomoci konkurence schopnosti,“ uvedla manažerka Irena Chmelková.

Jednou z dalších novinek bude v novém roce také kinokavárna s celodenním provozem, která bude na diváky čekat v předsálí. Změny se odrazí také v novém vizuálu a logu kina.

Nové logo kina Metropol

Plnit divákům jejich přání

Nové vedení Metropolu má o budoucnosti kina jasnou představu, a to vybudovat z něho aktivní kulturní centrum města.

„Olomouc je významnou kulturní metropolí, která si zaslouží své vlastní artové kino s kvalitním programem. Nový Metropol chce právě takovým kinem být a nabídnout Olomoučanům atraktivní audiovizuální prostor v centru města s jasnější profilací dramaturgické nabídky, dynamičtějším vyzařováním kina navenek a intenzivnější komunikací s publikem prostřednictvím nových médií,“ komentuje proměnu kina Klusáková.

O komunikaci tu půjde především. Kino se chce totiž v novém roce spolehnout zejména na své vlastní diváky, které bude chtít poznat, sejít se s nimi a pochopit jejich potřeby a přání.

„V současné době vznikají nové webové stránky kina, které budou dynamické a uživatelsky přátelštější. Sociální sítě jako Facebook, Twitter nebo Youtube jsou pro usnadnění a větší pohodlnost komunikace s návštěvníky samozřejmostí stejně jako možnost hlasovat o tom, který film by diváci chtěli vidět,“ vysvětluje budoucí PR manažerka Michaela Hečková.

Adoptujte si svou sedačku

Nový přístup kina k divákům s sebou přináší i slevy a speciální bonusy pro věrné diváky, ale také slevové karty pro seniory či rodiče s dětmi.

Vedení kina navíc v těchto dnech rozjíždí unikátní akci s názvem Adoptujte si svou sedačku. Pronájem místa v sále na tři roky stojí 1500 korun a zájemce pak získá řadu výhod, jako je například vstup na uzavřené projekce.

Na financování digitalizace a chodu kina se v současné době podílí především město Olomouc.