Kvůli novému logotypu hodlá radnice vypsat soutěž a předpokládá, že se do ní přihlásí špičkoví designéři. Odborným garantem se stane Design Centrum České republiky. „Prestiž soutěže by měla odpovídat významu města. Jednotný vizuální styl s logem slouží k lepší identifikaci. Logo doplní stávající symboly, kterými jsou znak, prapor a primátorský řetěz,“ řekl radní Jan Holpuch (ODS). Soutěž bude vypsána v září a definitivní design manuál by město mohlo mít na jaře příštího roku.

Nové logo se objeví na propagačních materiálech i hlavičkovém papíru města. Radnice počítá, že za jeho zavedení zaplatí částku do jednoho milionu korun. Dosud platí grafická značka, která prezentuje Olomouc jako město dobré nálady. „Předpokládám, že poté se již používat nebude,“ poznamenal mluvčí radnice Martin Hála. Podle Josefa Linka z magistrátu stála tahle značka radnici před dvěma lety 80 tisíc korun včetně manuálu.

Také zpravodaj radnice dostane od září novou podobu. „Bude mít třicet dva barevných stran a formu časopisu,“ objasnil Hála. Připravovat jej bude externí firma. Pavel Vysloužil za budoucího vydavatele uvedl, že se patrně změní i název zpravodaje. „Zaměřen bude na všechny generace. Mezi novinky patří fotoreportáž, velký rozhovor a velké množství servisních informací, spotřebitelský test a nové rubriky. Navíc bude mít vlastní sportovní a kulturní zpravodajství,“ naznačil.

Radní Holpuch doplnil, že do dvou měsíců se změní i turistické stránky Olomouce. „Větší změna čeká nové oficiální webové stránky města, kde se již promítne i nové logo. Lze je očekávat v první polovině příštího roku,“ potvrdil.

Logotyp nedávno zavedl do svých prezentací i Olomoucký kraj. Za návrh a design manuál zaplatilo hejtmanství 280 tisíc korun.